Top Reviews

Sunday, September 12, 2010

Sacred 2:Fallen Angel Review

Όταν το 2004 είχε κυκλοφορήσει το Sacred, ελάχιστοι γνώριζαν το όνομα της Ascaron που μέχρι τότε λειτουργούσε λίγο πολύ ως publisher τίτλων που ανέπτυσσαν άλλες εταιρίες.  Το πρώτο της “παιδί” απέσπασε πολύ καλές κριτικές και αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη, σε ένα είδος που μετά την κυκλοφορία του “βασιλιά” Diablo, φαινόταν  να έχει πέσει σε χειμερία νάρκη. Το γρήγορο gameplay, η λεπτομέρεια στα γραφικά, οι ορδές των αντιπάλων  και κυρίως ο τεράστιος κόσμος του στον οποίο ο παίχτης μπορούσε να κινηθεί ελεύθερα, αποτέλεσαν τα μυστικά της συνταγής για την αποδοχή του τίτλου από μεγάλο μέρος της κοινότητας των gamers, δημιουργώντας ταυτόχρονα και φανατικό κοινό.

Τέσσερα χρόνια μετά, καταφθάνει το δεύτερο μέρος της σειράς, με ανανεωμένο look,  εμπλουτισμένο σενάριο και lore, και ακόμα πιο μαζικό “ξύλο”. Οι απαιτήσεις, βέβαια, του αγοραστικού κοινού έχουν ανέβει κατά πολύ από την εποχή κυκλοφορίας του πρώτου τίτλου. Αυτό που μένει να δούμε είναι αν τελικά η Ascaron θα κάνει για δεύτερη φορά την έκπληξη,  αν το Sacred 2: Fallen Angel, αποτελεί άξιο διάδοχο του πρώτου τίτλου και κυριότερο, άξιο συνεχιστή του είδους των action-RPGs.


Welcome back to Ancaria
Το story εκτυλίσσεται για μια ακόμη φορά στην γη της Ancaria, ενός φανταστικού μαγικού κόσμου ανθρώπων, elves, orcs, δαιμόνων και seraphims. Οι τελευταίοι κατείχαν για χρόνια τα μυστικά του T-Energy, μιας μορφής ενέργειας που κρατάει τον κόσμο σε κίνηση και αποτελεί πηγή ζωής και δύναμης. Όταν πέρασαν τα μυστικά τους στα High Elves και τους παρέδωσαν τα σκήπτρα της T-Energy, τα αξιαγάπητα “pointy-ears” έγιναν μια από τις ανώτερες φυλές της Ancaria. Όλες οι υπόλοιπες φυλές εναντιώθηκαν στην χρήση του T-Energy και έτσι ξεκίνησε ένας πόλεμος, που άφησε πίσω του... συντρίμμια, αρρωστημένους και αγρίμια, κυριολεκτικά.

Τα απομεινάρια του T-Energy εξαπλώθηκαν ανεξέλεγκτα σε όλη τη γη, δηλητηριάζοντας σοδειές και δάση και μεταλλάσσοντας τα πλάσματα που έρχονταν σε επαφή μαζί του, σε αποκρουστικά και άγρια κτήνη. Κάπου εδώ μπαίνετε εσείς στο παιχνίδι, καθώς πρέπει να αποφασίσετε αν θα βοηθήσετε την Ancaria να επανέλθει στην επιφάνεια και να ξαναβρεί το φως της -ως άλλοι Samwise Gamgees- ή θα την αφήσετε να βυθιστεί στο απύθμενο χάος για πάντα.
Lock, loaded and ready for combat
Light vs. Shadow
Στην αρχή του παιχνιδιού, πρέπει να δημιουργήσετε τον χαρακτήρα σας. Το “δημιουργήσετε” βέβαια, είναι σχετικό καθώς μπορείτε να κάνετε ελάχιστες επιλογές για RPG, πολύ περισσότερες βέβαια από κάθε άλλο action-RPG. Υπάρχουν διαθέσιμα έξι classes και δυο campaigns, ένα Light και ένα Shadow. Μόλις επιλέξετε class εκ των: Seraphim, Inquisitor, Dryad, Shadow Warrior, High Elf και Temple Guardian, θα κληθείτε να επιλέξετε ποιο από τα δυο campaigns θα ακολουθήσετε, με τα δυο πρώτα classes να έχουν διαθέσιμη μόνο την Light και μόνο την Shadow αντίστοιχα.

Η Seraphim θυμίζει θηλυκό Paladin και συνδυάζει μαγεία με μάχη σώμα με σώμα. Το “κακό” alter ego της είναι ο Shadow Warrior που μπορεί να φορέσει καλύτερα armors και είναι πιο φειδωλός στην χρήση μαγείας. Ο Temple Guardian είναι ένα κράμα ρομπότ και Anubis, χρησιμοποιεί την T-Energy και όπλα μακρινών αποστάσεων, ενώ η Dryad κάνει χρήση της μαγείας της φύσης και επιτίθεται με ranged attacks. Τέλος, η sexy High Elf και ο βλοσυρός Inquisitor, δεν είναι βαριά οπλισμένοι και χρησιμοποιούν μαγεία σε κάθε τους επίθεση, η μεν Elemental και ο δε Necromancy.

Στην συνέχεια επιλέγετε την θεότητα που σας αντιπροσωπεύει περισσότερο και θα σας βοηθάει στις περιπέτειές σας, με διαφορετική Divine Power ο καθένας. Ο Lumen, θεός του φωτός, εκλύει φωτεινές ακτίνες από το σώμα του ήρωα, που πετρώνουν τους αντιπάλους. Ο Kybele, θεός της φύσης, μπορεί να γιατρέψει τον ήρωα, ενώ ο Forens, θεός της φιλοσοφίας, αντανακλά τις επιθέσεις των αντιπάλων ξανά πίσω σε αυτούς. Ο Testa, θεός της τεχνολογίας, επιτρέπει στον ήρωά σας να πετάει μπάλες με T-Energy που βλάπτουν τους αντιπάλους και γιατρεύουν τους συμμάχους σας. Ο θεός του πολέμου, ονομάζεται Kuan (και όχι Kratos) και σπέρνει διχόνοια στους εχθρούς σας βάζοντάς τους να τρώγονται μεταξύ τους. Τέλος η θεά του χάους, η Ker (είναι η μόνη γυναίκα, τυχαίο; δε νομίζω!) καλεί έναν δαίμονα, τρίτο ξάδερφο του Balrog της Moria, για να υπερασπιστεί τα κεκτημένα σας. Δυστυχώς η βοήθειά του δεν διαρκεί τόσο όσο θα θέλαμε.

Μόλις ολοκληρώσετε με τα παραπάνω, προσθέσετε ένα φανφαρόνικο όνομα στον ήρωα ή την ηρωίδα σας και διαλέξετε τον βαθμό δυσκολίας, ανάμεσα σε bronze και silver (αν έχετε παίξει το πρώτο Sacred ή έστω κάποιο άλλο Action RPG προτιμήστε το δεύτερο, στο πρώτο θα νυστάξετε μετά από λίγο) και είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε την περιήγησή σας στον τεράστιο κόσμο της Ancaria.
Hack 'n Slash σε όλο του το μεγαλείο
Βουρ στο πατσά...
Ο τεράστιος αυτός κόσμος δεν είναι ο ίδιος με αυτόν του πρώτου παιχνιδιού. Ίσως να βρείτε ορισμένες κοινές ονομασίες, αλλά δεν θα δείτε ούτε τα ίδια μέρη ούτε NPCs που γνωρίζετε. Αυτό ίσως να μειώνει λίγο το συνολικό lore του Sacred Universe, αλλά οφείλεται στο γεγονός ότι ιστορικά το παιχνίδι αποτελεί prequel, επομένως όλα ήταν διαφορετικά “τότε”.

Ο χειρισμός είναι ιδιαίτερα απλός. Κάνοντας κλικ επιτίθεστε με το επιλεγμένο όπλο και με δεξί-κλικ χρησιμοποιείτε το ability ή το spell που έχετε επιλέξει. Τα διαθέσιμα slots είναι ελάχιστα στην αρχή αλλά όσο ανεβαίνετε level αυξάνονται. Κρατώντας το πλήκτρο του ποντικιού πατημένο επιτίθεστε διαρκώς αν στοχεύετε πάνω σε εχθρούς. Είναι ευκολότερο να μετακινείστε με τα WASD πλήκτρα και να στοχεύετε με το mouse. Πατώντας το Q, μαζεύετε τα drops που ρίχνουν οι νεκροί αντίπαλοι, ενώ με την ροδέλα του mouse κάνετε zoom-in/out την κάμερα. Αν δεν έχετε γερό μηχάνημα μην επιχειρήσετε να παίξετε από τέρμα zoom-in, γιατί όσο όμορφη κι αν είναι η μάχη από κοντά, σύντομα η οθόνη σας θα γεμίσει εχθρικά πλάσματα και το frame rate θα ζητήσει...παραίτηση.
Το logbook σας ενημερώνεται άμεσα, απλά δώστε βάση στο ενεργό quest σας, γιατί είναι πραγματικά άπειρα και μπορεί να χαοθείτε. Το σύστημα των quests αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα σε διάφορες φάσεις και εξαφανίζει quests ή δεν τα εμφανίζει στο σωστό σημείο. Μόλις αντιληφθείτε κάτι τέτοιο, βγείτε και ξαναμπείτε στο παιχνίδι χωρίς να χάσετε χρόνο ή να σπάσετε να νεύρα σας ψάχνοντας. Αν δεν διορθωθεί το πρόβλημα, εγκαταστήστε τα τελευταία patches και αν και τότε το πρόβλημα παραμείνει απλά παρατήστε το quest, αποκλείεται να δίνει περισσότερα xp από τον αντίστοιχο χρόνο που χάσατε σε grinding.

Το inventory είναι από τα καλύτερα του είδους. Τα αντικείμενα χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με την σπανιότητά τους και μπορείτε να επιλέξετε ποια θα μαζεύει ο ήρωάς σας από τα options. Υπάρχουν set πανοπλιών που δίνουν special bonuses και magic items που είναι πολύ πιο ισχυρά από τα απλά αντικείμενα. Ότι δεν χρειάζεστε μπορείτε να πουλήσετε μέσα από το inventory σε μικρότερη βέβαια, τιμή απ' ότι θα τον δίνατε στον καταστηματάρχη της πόλης. Αν είστε όμως χωμένοι σε ένα βαθύ dungeon δίπλα από τα άδυτα της κολάσεως, η επιλογή αυτή σας λύνει τα χέρια όπως και να το κάνουμε.

Μιας και αναφερθήκαμε στους εμπόρους, υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες “καταστημάτων” στις πόλεις ή τα χωριά που περνάτε, για να καταναλώσετε το ατέρμονο χρυσάφι που μαζέψατε με τον ιδρώτα σας. Στον απλό merchant  μπορείτε να προμηθεύεστε τα πάντα και να πουλάτε τα πάντα, σε τιμές ανάλογες με το bargain skill σας. Στον blacksmith μπορείτε να “φορτώσετε” αναβαθμίσεις ή runes στα όπλα που έχουν διαθέσιμα τέτοια slots ώστε να hackάρετε και να slashάρετε πιο εύκολα. Στον runemaster ανταλλάσσετε και φτιάχνετε combos με τα spells και τα abilities σας, ενώ στον horse trader αγοράζετε άλογα.

Καβάλα παν στην εκκλησιά
Πέρα από τα άλογα που καβαλούσατε στο πρώτο Sacred και ήταν και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της δράσης του, αυτή τη φορά μπορείτε να επιλέξετε κάποιο Special mount αφού πρώτα εκτελέσετε το ειδικό quest που σας στέλνει στο νησάκι που βρίσκεται στα βόρεια σύνορα του χάρτη. Ανάλογα με τον χαρακτήρα που επιλέξατε, θα σας παραδοθεί και το αντίστοιχο πλάσμα προς ίππευση. Η Seraphim έχει ένα Sabre-tooth Tiger, η High Elf ένα ιπτάμενο δρακοειδές που λέγεται Wind Serpent.  Η Dyad χρησιμοποιεί μια Monitor Lizard, ο Inquisitor μια Shroud Spider και ο Temple Guardian ένα μηχανικό όχημα σε σχήμα ρόδας (που θυμίζει έντονα το όχημα του πρωταγωνιστή του 80's cartoon “Spiral Zone”). Τελευταίος και καλύτερος ο Shadow Warrior που ανεβαίνει στην πλάτη ενός θηρίου (συνονθύλευμα γορίλα με troll) και σπέρνει τον τρόμο στα μάτια των εχθρών του.
Η Ancaria είναι απλά τεράστια
Το κακό με οποιοδήποτε mount, άλογο ή μη, είναι το γεγονός ότι δεν... ακούνε. Πατώντας το σχετικό πλήκτρο, το mount σας τρέχει προς το μέρος σας άμεσα, πάντα μιλώντας υποθετικά. Στην πραγματικότητα απλά εισέρχεται στο line-of-sight σας που πολλές φορές μπορεί να το κάνει να βρεθεί σε απρόσιτο σημείο και να μην μπορείτε να ανεβείτε πάνω του. Παρόμοια είναι η κατάσταση με το pathfinding του ήρωά σας, γι αυτό είναι προτιμότερος ο χειρισμός με τα WASD, όπως προαναφέραμε. Τέλος δώστε βάση στο health του special mount σας (δεν εμφανίζεται για κάποιο λόγο στην οθόνη), αφού αυτή τη φορά μπορείτε να εκτελείτε και spells ακόμα κι από πάνω του και αν σας την πέσει μεγάλος αριθμός εχθρών, ορισμένο από το damage που θα σας κάνουν, πηγαίνει σε αυτό και είναι αρκετά ακριβή η αντικατάστασή του.


Εξέλιξη χαρακτήρα
Όταν κερδίζετε level μπορείτε να ανεβάσετε από τα διαθέσιμα points κάποιο από τα abilities σας (Strength, Stamina, Vitality, Dexterity, Intelligence και Willpower), να αναβαθμίσετε κάποιο skill ή να προσθέσετε κάποιο καινούργιο ανά ορισμένα επίπεδα. Οι κατηγορίες είναι πάρα πολλές και θα ικανοποιήσουν και τον πιο απαιτητικό παίχτη.

Η εξέλιξη των Combat Arts είναι ιδιαίτερα εμπλουτισμένη και προσφέρει κυριολεκτικά άπειρες επιλογές. Ανάλογα τον χαρακτήρα και τις προτιμήσεις σας κατά το level-up, ελέγχετε κάποιες κατηγορίες μαγικών δυνάμεων, ενώ οι αναβάθμισή τους είναι πολυεπίπεδη, καθώς βελτιώνονται τόσο με τα runes που βρίσκετε, όσο και με τα level points. Οπωσδήποτε διαβάστε το αναλυτικό manual του παιχνιδιού πριν το πρώτο σας level-up για να μην χάσετε την μπάλα, αφού το σημείο αυτό ενδέχεται να σας μπερδέψει.


Blind in...Ancaria
Η μηχανή γραφικών του Sacred 2 λειτουργεί πολύ ομαλά, αν αναλογιστεί κανείς πόσα πράγματα εμφανίζονται ταυτόχρονα στην οθόνη με τα περισσότερα από αυτά να κινούνται διαρκώς. Οι αντίπαλοι εμφανίζονται κατά μυριάδες και έχουν μεγάλη ποικιλία ανάλογα με το μέρος που βρίσκεστε. Έτσι αν μένετε στην ίδια περιοχή θα αντιμετωπίζετε διαρκώς τα ίδια τέρατα, που ουσιαστικά δεν αλλάζουν ούτε χρώμα, εκτός και αν  πρόκειται για τον αρχηγό της... αγέλης.

Οι τοποθεσίες είναι μαγικές, με τους έντονους χρωματισμούς και φωτισμούς να είναι ευδιάκριτοι σε κάθε σημείο, είτε πάνω είτε κάτω από τη γη. Άπειρες εκτάσεις προς εξερεύνηση που φτάνουν τα επίπεδα του Oblivion. Τοπία με νερό ομορφαίνουν την οθόνη σας, ενώ η λάβα είναι αρκετά επιβλητική. Ορισμένα κτήρια υψώνονται αρκετά μέτρα πάνω από το έδαφος, ενώ ναοί, χαλάσματα και παλάτια έχουν την τιμητική τους όπως και στο πρώτο παιχνίδι. Ο κόσμος γενικότερα είναι πιο φωτεινός από το πρώτο, το ίδιο και το interface που έχει περισσότερες πληροφορίες επί της οθόνης, με ορισμένα εξ αυτών να “βυθίζονται” πολύ όμορφα στα αριστερά και τα δεξιά της οθόνης για να μην σας ενοχλούν. Αρκετά εύχρηστο σαν σύλληψη.
Ο Hansi δίνει ρέστα
Οι ήχοι που κάνουν τα τέρατα είναι ανάλογοι με τον τύπο τους. Οι γίγαντες ή τα trolls γρυλίζουν τρομαχτικά ενώ orcs και kobolts μιλάνε αστεία σαν gremlins. Ο ήρωάς σας πετάει που και που καμιά ηρωική-epic-rofl ατάκα που σας στέλνει αδιάβαστους, αλλά πέρα από αυτά οι ομιλίες περιορίζονται στους NPCs που σας δίνουν την συνέχεια του Main Quest. Τα εφέ δεν έχουν να επιδείξουν κάτι το ιδιαίτερο, αλλά δεν ενοχλούν κιόλας, κάτι που μάλλον στην τελική είναι καλό.

Το σημείο όμως που το παιχνίδι δίνει ρέστα είναι το soundtrack που υπογράφουν οι Blind Guardian. Η δουλειά είναι πολύ καλή, τόσο στα κομμάτια που έχουν γράψει εκείνοι, όσο και στα ατμοσφαιρικά θέματα που ακούγονται κατά περιόδους. Το κεντρικό θέμα “Sacred” απλά τα σπάει και αξίζει να το ακούσετε αν είστε fan του είδους.

Χαρακτηριστικά αναφέρω δυο εξαιρετικές περιπτώσεις μουσικής υπόκρουσης που δείχνουν την φαντασία των παραγωγών/σχεδιαστών. Στις πλατείες κάποιων χωριών θα συναντήσετε βάρδους που τραγουδάνε με την φωνή του Hansi (τραγουδιστής του συγκροτήματος) και την συνοδεία...άρπας το κεντρικό θέμα. Επίσης, σε ένα quest θα συναντήσετε τον ίδιο το Hansi και το υπόλοιπο συγκρότημα που θα ζητήσουν την βοήθειά σας Μόλις τα καταφέρετε σας περιμένει ένα live in-game concert και μια εκπληξούλα σε μορφή αντικειμένου. Απλά απερίγραπτο.

Ας γίνουμε πολλοί
Ενώ το multiplayer στο αρχικό Sacred υπήρχε μάλλον για διακοσμητικούς λόγους, στο δεύτερο μέρος έχει τελείως διαφορετική προσέγγιση. Όχι μόνο μπορείτε να παίξετε online με φίλους σας, αλλά μπορείτε ανά πάσα στιγμή να περάσετε στο παιχνίδι τους με τον ήρωά σας και αυτοί στο δικό σας, από το σχετικό in-game menu. Οι επιλογές για LAN και Ad-Hoc αυξάνουν το replayability, αρκεί να βρείτε κάποιον φίλο σας διαθέσιμο να “κάψει” τις ίδιες ώρες με εσάς.

Το Sacred 2 έτσι κι αλλιώς αντιστοιχεί σε ένα είδος που παίζεται single player. Save ρουτίνα δεν υπάρχει και θα συνεχίζετε τις περιπέτειές σας από το τελευταίο επιλεγμένο checkpoint. Όταν επιθυμήσετε να φύγετε επιλέγετε το γνωστό από το Diablo “Save & Exit”.   Οι ώρες δράσης του ξεπερνάνε τις 100 και το level cap λέγεται ότι φτάνει μέχρι και το 200 (δεν έβαλα παραπάνω μηδενικά, σωστά είναι), αν φυσικά επιλέξετε να εξερευνήσετε ολόκληρο τον χάρτη και να εξαντλήσετε τα διαθέσιμα quests. Διαφορετικά τελειώνει αρκετά πιο γρήγορα.  Δεν κατάφερα ποτέ να το επιβεβαιώσω, καθώς ήδη παίζω ατελείωτες ώρες και έχω μονοψήφιο αριθμό level. Ατελείωτο grinding που φτάνει επίπεδα γιαπωνέζικου MMORPG.
Μεγάλο invetory και πληθώρα στατιστικών
Τελικά;
Το καλό με το Sacred 2: Fallen Angel είναι ότι δεν παίρνει τον εαυτό του στα σοβαρά και περιμένει και από εσάς να κάνετε το ίδιο απέναντί του. Το χιούμορ των δημιουργών ξεπετάγεται κυριολεκτικά από εκεί που δεν το περιμένεις. Από το μηνυματάκι  που εμφανίζεται στην αρχική loading screen, μέχρι τα αποφθέγματα πάνω στις ταφόπλακες (του τύπου “Here lies the 2nd fastest magician in Ancaria” ή “Previously raided by L.Croft”) θα σας κάνουν να πεθάνετε στα γέλια, πολύ απλά γιατί δεν τα περιμένετε. Το Sacred 2 φαίνεται να φτιάχτηκε από ταγμένους action-RPGamers για ομοίους τους.

Οι μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των quests ίσως να σας κουράσουν και το pathfinding να μην είναι το μοναδικό του bug, αλλά οι ώρες δράσης του και ο κόσμος του δεν έχουν προηγούμενο. Τα δυο campaigns και τα έξι classes δημιουργούν τεράστιο replayability που είναι δυσεύρετο στις μέρες μας. Δεν είναι το παιχνίδι που θα κάνει την διαφορά στην συλλογή σας. Ο πρώτος τίτλος ήταν καινοτόμος αν μη τι άλλο. Ο δεύτερος απλά θέλει να σας κάνει να περάσετε καλά με ένα ξεχασμένο είδος, γεμάτο fans που περιμένουν το Diablo III. Αν ανήκετε σε αυτούς, απλά αποκτήστε το πάση θυσία.

Θετικά
-Απέραντος κόσμος
-Τεράστιο replayability
-Χιουμοριστικό ύφος
-Μουσική by Blind Guardian

Αρνητικά
-Αρκετά bugs σε quests και pathfinding
-Μεγάλες αποστάσεις
-Πιο “φωτεινό” από το προηγούμενο
-Save & exit ρουτίνα

Βαθμολογία- 8,3
Γραφικά- 8,2
Ήχος-7,8
Gameplay-8,4
Σενάριο- 7,1
Αντοχή- 9,3


 

No comments: