Top Reviews

Monday, January 31, 2011

Lost Horizon Review

Το είδος των adventure games κρύβει πολύ συχνά ευχάριστες εκπλήξεις, που αν μη τι άλλο αξίζουν και με το παραπάνω την προσοχή μας. Αρκετές φορές προσπερνάμε τίτλους που έχουν να δώσουν πολλά περισσότερα από αυτό που δείχνουν αρχικά. Ένας τέτοιος τίτλος είναι το Lost Horizon, χωρίς υπερβολή.

Η Deep Silver (Sacred 1&2) σε συνεργασία με την Animation Arts που σύντομα θα κυκλοφορήσει τη συνέχεια του Secret Files: Tunguska, μας προσφέρουν έναν καλοφτιαγμένο τίτλο που απευθύνεται σε ευρύ κοινό και όχι μόνο σε φανατικούς του είδους, αρκεί να του δώσουμε μια ευκαιρία να μας δείξει τα κάλλη του.

Ανάμεσα σε δυο πολέμους
Το Lost Horizon εκτυλίσσεται κατά την περίοδο του τρίτου Reich, το 1936, στην βουνοκορφές του Θιβέτ. Ένα μοναστήρι θα δεχθεί επίθεση από ομάδα στρατιωτών των ναζί, που ψάχνουν για μυστικιστικά τεχνουργήματα. Εκεί θα αποκαλυφθεί ένα αρχαίο βουδιστικό μυστικό, τα ίχνη του οποίου θα κληθείτε να ακολουθήσετε στη συνέχεια.
Two versus the world. Δύσκολη κατάσταση

Αναλαμβάνετε τον ρόλο Fenton Paddock, πρώην αξιωματικού του βρετανικού στρατού, που θυμίζει κατά μια έννοια τον Han Solo των Star Wars με κάτι από Indiana Jones. Λαθρέμπορος και τυχοδιώκτης καθώς είναι, μπλέκεται σε μια περίεργη ιστορία που ξεκινάει από την διάσωση ενός φίλου του, του Richard και φτάνει σε αρχαίους μύθους αποκρυφισμού, θαμμένους στα βουνά του Θιβέτ.

Συνολικά το σενάριο αποδίδεται μέσα από την ίδια τη δράση του παιχνιδιού, όπως και στα περισσότερα adventures, ενώ υπάρχουν και ενδιάμεσες σκηνές που προβάλλονται με τη μορφή εικόνων που παραπέμπουν σε εικονογραφημένη ιστορία comic. Οι διάλογοι είναι εξαιρετικοί, χτίζοντας σιγά σιγά το προφίλ όλων των βασικών χαρακτήρων, όχι αποκλειστικά του πρωταγωνιστή. Πριν το αντιληφθείτε θα έχετε ήδη αρχίσει να δένεστε μαζί τους. Μαθαίνοντας το παρελθόν τους θα  κατανοήσετε τις πράξεις τους και θα ενδιαφερθείτε για το μέλλον τους.

Λιτό και απέριττο
Από το κεντρικό μενού δίνεται η αίσθηση παρακολούθησης μιας κινηματογραφικής ταινίας, στην περίοδο που ο κινηματογράφος έκανε τα πρώτα του βήματα. Επιλέγοντας το New Game, η χολιγουντιανή παραγωγή ξεκινάει. Η ιστορία θα σας συνεπάρει και ο απλός χειρισμός βοηθάει ιδιαίτερα σε αυτό. Με δεξί κλικ παρατηρείτε αντικείμενα στο περιβάλλον και με το αριστερό μετακινείστε προς εκείνη την κατεύθυνση ή πραγματοποιείτε κάποια δράση. Το inventory είναι μονίμως ορατό στο κάτω μέρος της οθόνης, ενώ μπορείτε να μελετήσετε όλα τα αντικείμενα που περιέχει με δεξί κλικ. Ορισμένα αντικείμενα μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους, ακόμα και πάνω από μια φορά οπότε δώστε ιδιαίτερη βάση στην περιγραφή τους.
Ακόμα και εναέριες μάχες έχει το παιχνίδι... short of...

Στα δεξιά της οθόνης υπάρχουν τα αντίστοιχα εικονίδια για το μενού παύσης,  τα tasks και τα hotspots. Χρησιμοποιώντας τα tasks μπορείτε ανά πάσα στιγμή να ακούσετε από τον αφηγητή μια σύντομη περιγραφή της παρούσας κατάστασης στην οποία βρίσκεστε, αλλά και το τι πρέπει να κάνετε στη συνέχεια, βοηθώντας σας αρκετά  στην εύρεση της λύσης. Εκπληκτική προσθήκη, ιδανική σε περιπτώσεις που αφήσετε το παιχνίδι και επιστρέψετε έπειτα από λίγες μέρες. Το εικονίδιο των hotspots (που ενεργοποιούνται και με το Spacebar) ουσιαστικά εμφανίζει όλα τα διαθέσιμα σημεία δράσης σε κάθε οθόνη. Καλύτερα βέβαια, να το χρησιμοποιείτε ως έσχατη λύση, αν κολλήσετε, αφού διαφορετικά χάνεται το σασπένς της εξερεύνησης και η ουσία του gameplay. Αν και σε κάποιες περιπτώσεις τα σημεία δράσης πέφτουν τόσο κοντά μεταξύ τους που χωρίς τη χρήση αυτού του εικονιδίου, θα δυσκολευτείτε αρκετά.

Οι γρίφοι σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις έχουν να κάνουν με συνδυασμό αντικειμένων μέσα στο inventory ή χρήση τους με κάποιο αντικείμενο ή χαρακτήρα που θα βρείτε στην πορεία. Οι περιοχές που θα βρεθείτε είναι μικρές σε έκταση (τέσσερις με πέντε “screens” μέσο όρο), ενώ σε κάποιες περιπτώσεις συνδέονται διαφορετικά μέρη μέσω χάρτη. Σημαντικό είναι πως κάντοντας διπλό κλικ σε κάποια έξοδο, μεταφέρεστε αυτόματα στο μέρος που οδηγεί, χωρίς να χρειαστεί να παρακολουθήσετε τον Fenton να περπατάει μέχρι να φτάσει εκεί. Με αυτόν τον τρόπο η επίλυση των γρίφων αποκτά γρηγορότερο ρυθμό, επιτρέποντάς σας περισσότερες δοκιμές σε μικρότερο χρονικό διάστημα.

Διάλογοι και αφήγηση
Όπως προαναφέραμε οι διάλογοι είναι αρκετά μεστοί, με αρκετές δώσεις χιούμορ από τον ερειστικό πρωταγωνιστή. Κάθε φορά που κάποιος χαρακτήρας μιλάει, εμφανίζεται στην οθόνη ένα μικρό πορτραίτο, για να έχετε καλύτερη εικόνα για εκείνον. Οι επιλογές που καλείστε να πάρετε δεν είναι απαραίτητα σημαντικές, αλλά ο τρόπος που είναι γραμμένο το κείμενο, σας απορροφάει σε μια όμορφη ιστορία.
Από τα "ιδιαίτερα" cutscenes. Έχω την εντύπωση
πως θα μπορούσαν να είναι λίγο καλύτερα

Μερικές φορές όμως, δεν αρκεί μόνο μια καλογραμμένη ιστορία ή υψηλής ποιότητας διάλογοι για να κάνουν ενδιαφέρον ένα adventure game. Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η αφήγηση, όπως και ο τρόπος με τον οποίο αυτή γίνεται. Ο ρυθμός με τον οποίο εκτυλίσσονται τα γεγονότα, οι εναλλαγές στην έντονη δράση και τις στιγμές περισυλλογής, όπως και τα πολλά διαφορετικά μέρη και χαρακτήρες που θα συναντήσετε, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία της αφήγησης που συνθέτουν ένα υπέροχο σκηνικό.

Η ιστορία έχει αρκετές ανατροπές στην φαινομενικά γραμμική πλοκή της. Χαρακτηρίζεται από την ιστορική ακρίβεια, μπλεγμένη περίτεχνα με την φαντασία.  Παρουσιάζεται με έναν απόλυτα ομαλό τρόπο που συνδυάζει το στυλ κλασσικών ταινιών σαν την Casablanca, με τις περιπέτειες  του Indiana Jones. Από τη μια η εποχή που διαδραματίζεται και από την άλλη οι πανέμορφα σχεδιασμένες τοποθεσίες, που θα σας ταξιδέψουν από τις πλαγιές του Θιβέτ, στο Μαρόκο και την Γερμανία. Ειδικά το Μαρόκο θα σας κάνει ιδιαίτερη αίσθηση από άποψη παρουσίασης. Ειλικρινά, η έρευνα που κάνει ο κεντρικός ήρωας  έχει υφανθεί με μπόλικο μεράκι και προσοχή. Η εξιστόρηση των γεγονότων που συνθέτουν την περιπέτειά του είναι το κλειδί του εθισμού που προκαλεί σε ένα βαθμό, σαν να πρόκειται για ταινία.

Γραφικά
Το μοντέλο απεικόνισης του Lost Horizon, ακολουθεί την πεπατημένη πολλών Adventures με τρισδιάστατους χαρακτήρες σε στατικά δισδιάστατα backgrounds. Αυτό δεν αποτελεί οπτική παραφωνία, καθώς οι χρωματισμοί και των δυο είναι παρόμοιοι, με λιγότερο χαρωπές αποχρώσεις αλλά με έντονους φωτισμούς. Οτιδήποτε έχει να κάνει με κινούμενο εφέ (βροχή, χιόνι κτλ.) είναι επίσης τρισδιάστατο, δίνοντας περισσότερη ζωντάνια στην κατάσταση την οποία παρακολουθείτε.
Σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορείτε να διαχειριστείτε και άλλους χαρακτήρες

Η κίνηση των χαρακτήρων δεν είναι και η πιο ποιοτική του είδους, αλλά ευτυχώς οι περισσότερες κινήσεις που πραγματοποιούνται είναι προκαθορισμένες, επομένως καλύτερα δουλεμένες. Όταν υπάρχει διάλογος, εμφανίζεται στο κάτω μέρος της οθόνης το πορτραίτο του χαρακτήρα που μιλάει. Τα πορτραίτα αυτά προσδιορίζουν πιο αποτελεσματικά τους χαρακτήρες από τα “ξεροκομμένα” τρισδιάστατα μοντέλα. Με αυτήν την προσθήκη από πλευράς σχεδιαστών θα σας είναι αρκετά πιο εύκολο εξαρχής, να αντιληφθείτε την στάση κάθε χαρακτήρα απέναντί σας.

Οι χώροι του παιχνιδιού είναι αρκετά όμορφα σχεδιασμένοι, με εικόνες ζωγραφισμένες στο χέρι. Ατμοσφαιρικά ζωγραφισμένα τοπία εναλλάσσονται με επιβλητικά φωτισμένους εσωτερικούς χώρους, που παραπέμπουν σε κλασσικές αμερικάνικες κινηματογραφικές παραγωγές. Σε αυτόν τον τομέα έχει γίνει εξαιρετική δουλειά, κάτι που φαίνεται και από την ποιότητα των αντικειμένων που μαζεύετε στο inventory σας.

Υπάρχουν αρκετά Adventures που παρουσιάζουν ποιοτικό εικαστικό μέρος, με πολύ απλά μέσα, αλλά η χειροποίητη αίσθηση που δίνουν οι εικόνες του Lost Horizon, το κάνουν ακόμα πιο ιδιαίτερο. Δείχνει από τη μια πως δεν απαιτείται Unreal Engine για να στήσεις ατμόσφαιρα και από την άλλη πως η ίδια η ατμόσφαιρα δε χρειάζεται να παραλληλίζεται πάντα με το σκοτάδι και την αίσθηση του φόβου, αλλά με την επιβλητικότητα και την έννοια της απορρόφησης στον κόσμο του παιχνιδιού.
Ένα από τα λιγοστά puzzles που θα συναντήσετε

Τα cutscenes που παρεμβάλλονται της δράσης, προωθώντας την ιστορία παραπέμπουν σε γραφική νουβέλα ή ακόμα περισσότερο σε φωτογραφίες ψηφιακά επεξεργασμένες με έντονα περιγράμματα, έτσι ώστε να μοιάζουν με σκίτσα. Αρκετά καλό σαν αποτέλεσμα, αλλά δεν “δένει” στιλιστικά με το υπόλοιπο γραφικό κομμάτι, μοιάζοντας παράταιρο.

Ήχος
Σαν κλασσικός τίτλος adventure, το Lost Horizon είναι αρκετά φτωχό σε ηχητικά εφέ, καθώς τα περισσότερα εξ αυτών ακούγονται στα ενδιάμεσα cutscenes, με τη δράση να μονοπωλείται από την φωνή του πρωταγωνιστή. Παρεμπιπτόντως, ο ηθοποιός που δανείζει την φωνή του στον Fenton έχει κάνει πολύ καλή δουλειά.  Η μουσική υπόκρουση του παιχνιδιού δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο και πέρα από το χαρακτηριστικό κεντρικό θέμα, όλα τα υπόλοιπα κομμάτια σχετίζονται με την γεωγραφική περιοχή στην οποία βρίσκεστε.

Το ίδιο συμβαίνει και με τις φωνές που ακούγονται στους διαλόγους. Όλες οι ομιλίες γίνονται στα αγγλικά, με την χαρακτηριστική διαφοροποίηση στην προφορά, ανάλογα με την εθνικότητα του χαρακτήρα που μιλάει. Αυτό είναι και από τα πιο δυνατά σημεία του τίτλου, όσον αφορά την ατμόσφαιρά του. Η απόδοση των ηθοποιών είναι εξαιρετική, μιας και “πιάνουν” την χροιά της κάθε γλώσσας με μεγάλη επιτυχία, ακόμα και αν μιλάνε σε όλη την διάρκεια αγγλικά.
Δείγμα της όμορφης ατμόσφαιρας που αποδίδουν τα γραφικά

Ο ορίζοντας...βρέθηκε
Παρά τον υπέρμετρο ενθουσιασμό της εισαγωγής, το Lost Horizon είναι ένας αρκετά ποιοτικός τίτλος. Έχει μικρό όνομα και χαμηλό budget, αλλά είναι πλούσιος σε περιεχόμενο και σχεδιασμένος με μεράκι, χωρίς να παρουσιάζει τεχνικά σφάλματα. Οι λάτρεις του είδους θα εκτιμήσουν αμέσως την αξία του, ενώ θα ανακαλύψουν και αρκετές αναφορές-ομοιότητες με ταινίες ή παιχνίδια που βασίζονται στον Indiana Jones ή έχουν ιστορικό περιεχόμενο. Θα μπορούσε από την άλλη να βρίσκεται (ποιοτικά και σχεδιαστικά) στη θέση τίτλων όπως το τέταρτο Broken Sword, όπως θα έπρεπε να είναι και όχι όπως ήταν τελικά.

Θετικά
-  Όμορφα γραφικά φτιαγμένα “στο χέρι”
- Επαγγελματικό voice acting
- Πλούσια αφήγηση

Αρνητικά
- “Ξερά” τρισδιάστατα μοντέλα
- Σχετικά μικρό επίπεδο δυσκολίας
- Τα cutscenes θα μπορούσαν να είναι καλύτερα και περισσότερα

Βαθμολογία- 7.7
Γραφικά- 7.3
Ήχος- 7.0
Gameplay- 7.6
Σενάριο- 7.8
Αντοχή- 7.5

No comments: