Top Reviews

Sunday, February 13, 2011

Alpha Protocol Review

Η φτωχή πλην τίμια Obsidian είναι μια εταιρία που της έλαχε ο ρόλος του Sequel-maker. Παίρνει δηλαδή το βαρύ χρίσμα συνέχισης ενός πετυχημένου τίτλου, αναλαμβάνοντας να δημιουργήσει κάποιο sequel ενός ήδη αποδεκτού franchise. Έχει συμβεί στο παρελθόν με το Neverwinter Nights 2 (2006) και ακόμα παλαιότερα με το SW: Knights of the Old Republic ΙΙ- The Sith Lords(2005), ενώ πριν λίγους μήνες μας παρουσίασε για λογαριασμό της Bethesda το Fallout: New Vegas.

Το αποτέλεσμα είναι να βρίσκεται σε άμεση σύγκριση με την εταιρία-προκάτοχο του franchise, που τις περισσότερες φορές την υπερκεράζει σε budget κατά ένα μεγάλο ποσοστό, αφού η Obsidian δεν είναι ούτε Bethesda, ούτε Bioware. Αυτό στηρίζεται περισσότερο και από το γεγονός πως στην ουσία δεν είχε μέχρι τώρα δικό της αυτόνομο ή αποκλειστικό τίτλο. Αυτό λήγει αυτόματα με την κυκλοφορία του Alpha Protocol, του πρώτου in-house τίτλου του studio.

Licence to kill
Ο χαρακτήρας που ελέγχετε ονομάζεται Michael Thorton, νεόφερτος πράκτορας στην μυστική υπηρεσία Alpha Protocol, της οποίας την ύπαρξη ελάχιστοι γνωρίζουν.  Αναλαμβάνετε την πρώτη σας αποστολή στην Σαουδική Αραβία, στην προσπάθεια να βρείτε τα ίχνη των τρομοκρατών που κατέρριψαν με πυραύλους ένα επιβατικό αεροπλάνο.

Όπως σε κάθε παρόμοιο σενάριο, κάτι πάει τελείως στραβά και βρίσκεστε ξαφνικά εν μέσω της έρευνάς σας εκτεθειμένος και αμαυρωμένος με την μπογιά του rogue agent. Στην συνέχεια και με την βοήθεια της γοητευτικής συναδέλφου σας Mina,θα καταφύγετε σε διάφορες περιοχές ανά τον κόσμο, εκτελώντας δυο παράλληλες καμπάνιες αποστολών που χωρίζονται στην ουσία από το σενάριο. Από τη μια πρέπει να ερευνήσετε τα ίχνη των τρομοκρατών και από την άλλη να βρείτε ποιος σας την έστησε “εκ των έσω” και για ποιο λόγο.
Δείγμα διαλόγου με την Mina, που θα σας βοηθήσει αρκετά στη συνέχεια
Το σενάριο είναι πολύ όμορφα δοσμένο, μέσα από cutscenes με ενεργούς διαλόγους, οι οποίοι διαμορφώνονται από τις απαντήσεις που δίνετε και την στάση που κρατάτε. Σημειώστε ότι ο χρόνος που σας δίνεται για μια απάντηση είναι ρεαλιστικότατα σύντομος και περιορισμένος.  Κατά την διάρκεια των cutscenes από ένα σημείο και έπειτα υπάρχουν flash-forwards με τη μορφή προοικονομίας του τι μέλει γενέσθαι. Εκεί οι διάλογοι αποκτούν απίστευτη τροπή και νόημα.  Το story παίρνει μορφή ακόμα και κατά την διάρκεια των αποστολών σας, μέσα από τα όσα συμβαίνουν, είτε είναι αναπάντεχα, είτε όχι.

Με βάση τα παραπάνω σίγουρα θα πρέπει να ασχοληθείτε περισσότερες από μια φορές με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού, αν επιθυμείτε να δείτε όλα τα πιθανά σενάρια και χαρακτήρες, ακολουθώντας κάθε φορά διαφορετική οδό. Οι 21-25 ώρες που διαρκεί η campaign του σας επιτρέπει κάτι τέτοιο. Θα μπορούσαν πάντως να υπάρχουν περισσότερες παράπλευρες αποστολές, ώστε να μην είναι τόσο επικεντρωμένος ο τίτλος στο κεντρικό story και να αυξηθεί με αυτόν τον τρόπο η διάρκεια. Ρεφάρει πάντως αρκετά από το replayability.

Secret (rogue) agent
Το Alpha Protocol θυμίζει σε ένα μεγάλο βαθμό ένα συνονθύλευμα μεταξύ των περιπετειών του James Bond και του Sam Fisher (Splinet Cell), ή έστω των Raindow Six games. Σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να σας θυμίσει μια εκδοχή τρίτου προσώπου του Commandos. Το παιχνίδι σας δίνει την ελευθερία να επιλέξετε τον τρόπο προσέγγισης του objective σας κάθε φορά, εκτός από ορισμένες περιπτώσεις που απαιτείται διακριτικότητα και αναγκαστικά πρέπει να ακολουθήσετε την  τακτική “μπήκα-βγήκα-και δεν κατάλαβαν τίποτα”.  Έτσι σε κάποιες περιπτώσεις θα παίρνετε τα όπλα σαν άλλος Arnie και θα “γαζώνετε” ότι βρείτε στο διάβα σας, ενώ σε άλλες περιπτώσεις το...πάτημα της γάτας θα σας οδηγήσει στην επιτυχή ολοκλήρωση.

Ο χειρισμός με το πληκτρολόγιο είναι αρκετά βολικός, οπότε δεν πρόκειται να χρειαστείτε κάποιο gamepad, εφόσον το mouse βοηθάει στη σκόπευση. Με τα WASD γίνεται η κίνηση ενώ χρησιμοποιείτε τα skills του agent Thorton με το Q. Με το Ctrl σκύβετε κάνοντας sneak, και με το E ενεργείτε πάνω σε αντικείμενα όπως πόρτες, κλειδαριές και υπολογιστές. Με το ίδιο πλήκτρο μπορείτε να μπείτε σε cover, πίσω από κάποιο αντικείμενο ή στην άκρη μιας πόρτας, ενώ με αριστερό κλικ πυροβολείτε, ενώ με το δεξί στοχεύετε, με την κάμερα να πραγματοποιεί ένα μικρό ζουμ.

Σε περίπτωση που αφήσετε το σκόπευτρο σε ένα στόχο για κάποια δευτερόλεπτα, το crosshair αρχίζει να συγκλίνει παίρνοντας την μορφή μιας τελείας, που βελτιώνει κατά πολύ την σκόπευση, συν του ότι στην πράξη εκτελείτε critical hit. Απαραίτητη προϋπόθεση να είστε τόσο εσείς, όσο και ο στόχος ακίνητοι. Ιδανική επίθεση από sneak θέση, συμπεριλαμβανομένου και του  γεγονότος ότι ανεβάζοντας τα απαραίτητα skills του όπλου, ο χρόνος που διαρκεί αυτό μειώνεται.
Κάνοντας sneaking ξεπαστρεύετε τους εχθρούς ευκολότερα
Υπάρχουν τρία minigames που έχουν να κάνουν με το κατασκοπικό κομμάτι και γενικότερα με άντληση πληροφοριών. Αυτά είναι τα lockpick, hack και disable. Με το πρώτο ξεκλειδώνετε κλειδωμένες πόρτες και χρηματοκιβώτια, προσπαθώντας να μετακινήσετε τους πυρούς της κλειδαριάς, ευθυγραμμίζοντας τους. Το disable χρησιμοποιείται για να κλείσετε συναγερμούς ή συστήματα ασφαλείας, και μοιάζει με αντίστροφο maze, καθώς πρέπει σειριακά να βρείτε τις άκρες των αριθμημένων κυκλωμάτων που είναι μπλεγμένα σε ένα “φιδοειδές” σύστημα. Τέλος στο hack που είναι και το πιο δύσκολο με διαφορά, πρέπει να αντιστοιχήσετε τους δυο κωδικούς που σας δίνονται μέσα σε ένα πίνακα με πολλούς κινούμενους αριθμούς που εναλλάσσονται ανά δευτερόλεπτο. Τον έναν με το mouse και τον άλλο με το πληκτρολόγιο. Οι κωδικοί που ψάχνετε είναι το μόνο ακίνητο στοιχείο του πίνακα και αυτό είναι ο μοναδικός τρόπος για να τους εντοπίσετε.

Το ρεαλιστικό μεν, αλλά κουραστικό με τα minigames είναι ότι οι εχθροί κινούνται κανονικά εναντίων σας, όση ώρα ασχολείστε με αυτά, καθώς η δράση δεν παγώνει. Αποτέλεσμα αρκετές φορές να προσπαθείτε να κλείσετε μανιασμένα το παράθυρο του minigame, ενώ σας πυροβολούν. Τα κολλήματα του χειρισμού εμπλέκονται και εδώ, δημιουργώντας δυσάρεστα αποτελέσματα που οδηγούν στο...προηγούμενο checkpoint.

Το παιχνίδι σας επιτρέπει την αποθήκευση  τουπαιχνιδιού, σε όποιο σημείο επιθυμείτε, αλλά στην ουσία αυτό που κάνει είναι να σώζει το τελευταίο checkpoint που περάσατε. Εκνευριστικό αρκετές φορές σαν λειτουργία, μιας και είναι ένας από τους παράγοντες που αυξάνουν την διάρκεια ζωής του τίτλου, αναγκάζοντάς σας να παίζετε ορισμένα σημεία ξανά, χωρίς αυτό να συμβαίνει πολύ συχνά, αφού ο βαθμός δυσκολίας του δεν είναι υπερβολικός. Στις περισσότερες περιπτώσεις πάντως ο θάνατός σας θα επέρχεται εξαιτίας κάποιου bug ή κολλήματος του χειρισμού. Μιας και μιλήσαμε για δυσκολία, σε ορισμένα bosses ενδέχεται να απηυδήσετε, αν ακολουθήσετε την πατροπαράδοτη μάχη. Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε τα skills σας στον υπέρτατο βαθμό, γαι να τα βγάλετε πέρα.

Weaponry by Q
Σε κάθε αποστολή μπορείτε να κουβαλήσετε μέχρι δυο βασικά όπλα, μαζί με τα upgrades τους, ένα armor και από τέσσερα μέχρι όσα επιτρέπει η ενδυμασία σας, items. Σε αυτά συγκαταλέγονται χειροβομβίδες εκρηκτικές, κρότου-λάμψης ή φωτιάς, νάρκες και δυο power-ups με μορφή ένεσης. Αρκετά από αυτά τα αντικείμενα βρίσκονται διάσπαρτα στα επίπεδα, “πέφτουν” από τους νεκρούς εχθρούς, βρίσκονται κλειδωμένα σε χρηματοκιβώτια ή απλά τα αγοράζετε. Τα περισσότερα εξ αυτών μαρκάρονται από ένα φωτεινό σύμβολο ώστε να τα ξεχωρίζετε, υπάρχουν όμως και αρκετά κρυμμένα, οπότε επιστρατεύστε την παρατηρητικότητά σας.

Τα όπλα χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες: Pistols, SMG's, Assault Rifles και Shotguns. Φυσικά περισσότερο έχουν να κάνουν με τον τρόπο που θέλει ο κάθε παίχτης να προσεγγίσει την δράση και το προσωπικό του στυλ. Επειδή η απόδοσή σας στη χρήση τους εξαρτάται από τα xp που έχετε αναθέσει στο αντίστοιχο skill, καλό είναι να κολλήσετε σε μια δυο κατηγορίες. Προσωπικά προτίμησα handgun με σιγαστήρα για “κρυφές” επιθέσεις και ένα φασαριόζικο Assault Rifle για τις δύσκολες στιγμές.
Αυτό κι αν είναι δίλημμα. Πατάς την σκανδάλη ή όχι;
Με το πλήκτρο Tab μπορείτε ανά πάσα στιγμή να αποκτήσετε πρόσβαση στις υπηρεσίες του PDA σας. Εκεί θα βρείτε τα sub-menus Intel, Service Record, Inventory. Το πρώτο είναι και ο ποιο σημαντικός παράγοντας σε όλο το παιχνίδι. Εδώ μπορείτε να μάθετε οτιδήποτε έχει να κάνει με οργανισμούς ή πρόσωπα που έχουν άμεσο ή έμμεσο αντίκτυπο με την αποστολή σας. Επίσης εμφανίζεται πλήρης λίστα των διαθέσιμων αποστολών μαζί με τα βασικά και παράπλευρα objectives τους. Το Service Record λειτουργεί ως άλλο Character Sheet δίνοντάς σας πληροφορίες σχετικά με τα skills που “κατέει” ο Thorton και τα bonuses που αποκτάει. Στο Inventory εμφανίζονται οι εκάστοτε συνδυασμοί όπλων και gadgets που σας εξοπλίζουν.

Ως πράκτορας λειτουργείτε διαρκώς από ειδικά διαμορφωμένα Safehouses ανά την υφήλιο. Σε κάθε τέτοιο διαμέρισμα υπάρχει το οπλοστάσιό σας, ένας χώρος customisation του χαρακτήρας σας, μια τηλεόραση που λειτουργεί ως δίαυλος επικοινωνίας σας με τον έξω κόσμο και φυσικά ένα high-tech PC, που σας δίνει πρόσβαση στο mail σας και στο Clearinghouse.

Μέσω του mail μπορείτε να επικοινωνείτε με εχθρούς και φίλους, να ανταλλάσσετε πληροφορίες, ακόμα και να εκβιάζετε επιχειρήσεις με στοιχεία που μαζεύετε εναντίων τους. Το Clearinghouse είναι κάτι σαν την μαύρη αγορά, ή καλύτερα μια ένωση που συνεργάζεται με μαυραγορίτες και λοιπούς underground εμπόρους. Από εδώ αγοράζετε οτιδήποτε ποθεί η ψυχούλα σας όσον αφορά στον εξοπλισμό σας. Το Clearinghouse αναβαθμίζεται στην πορεία αν το θελήσετε μέσω των επιλογών σας, ενώ πολύ  υψηλής σημασίας είναι η ύπαρξη πληροφοριών προς πώληση. Δωρίζοντας ένα μικρό ποσό σε “τρίτους” να εξασφαλίσετε επιπλέον intel που θα κάνουν την αποστολή σας ευκολότερη, όπως τον χάρτη της περιοχής, την “τυχαία” εμφάνιση ενός παρατημένου sniper rifle στην πίστα ή την χρηματοδότηση μελών του εχθρού για να “την κάνουν” την ώρα της εισ΄δου σας στην περιοχή.

RP elementary
Ο χαρακτήρας σας διαθέτει εννιά διαφορετικά skills που σχετίζονται με μαχητικές ικανότητες, ιδιότητες κατασκοπικού χαρακτήρα και χρήση όπλων. Αυτά είναι τα stealth, pistols, submachine guns, shotguns, assault rifles, sabotage, technical aptitude, toughness και martial arts. Από αυτά είναι ιδιαίτερα σημαντικά τα stealth ή toughness (όποιος δεν έχει το ένα πρέπει να έχει το άλλο) και το sabotage, που έχει να κάνει με την υπερκέραση κλειδαριών και ηλεκτρονικών μηχανισμών (συναγερμοί, hacks).
Δείγμα του απαράδεκτου optimization
Από εκεί και πέρα καλό είναι να εστιάσετε σε τουλάχιστον ένα τύπο όπλου, καθώς όσο καλά και αν παίζετε το κρυφτούλι, όλο και κάποια αποστολή με πιστολίδι θα εμφανιστεί. Το technical aptitude πιάνει μεγάλη γκάμα αναβαθμίσεων καθώς αφορά πολλά διαφορετικά bonuses που κερδίζετε. Μπορεί δηλαδή, ένα skill point να επηρεάσει το toughness σας, ενώ ένα άλλο να βελτιώνει την ταχύτητα με την οποία κάνετε heal. Σε κάθε rank που βάζετε σε κάποιο skill δεν ανεβάζετε μόνο την αριθμητική του αξία, αλλά αποκτάτε και επιπλέον abilities ή bonus σε ήδη υπάρχοντα.

Χρειάζεται προσοχή στις αναβαθμίσεις τόσο των skills και των perks, όσο και των όπλων, καθώς ενδέχεται να παρασυρθείτε από την action style δράση του παιχνιδιού. Είπαμε πως πρόκειται για rpg, επομένως περισσότερο μετράνε τα στατιστικά και λιγότερο η ικανότητα σκόπευσης.

It's your choice
Το πιο σημαντικό (rp) στοιχείο στο gameplay του παιχνιδιού είναι οι αποφάσεις που καλείστε να λάβετε. Αποφάσεις που θα κάνετε είτε μέσω διαλόγου, είτε με τις πράξεις σας, τόσο κατά την διάρκεια των αποστολών σας, όσο και ανάμεσά τους. Το παιχνίδι μετράει το οτιδήποτε, από τη στάση που θα κρατήσετε απέναντι σε ένα χαρακτήρα, μέχρι την τακτική που θα ακολουθήσετε στην εκτέλεση ενός objective.

Καταρχήν σε κάθε αποστολή ο Thorton δρα μόνος του στο πεδίο της μάχης, αλλά έχει διαρκώς επικοινωνία με τον handler της αποστολής. Αυτός είναι ένας σύνδεσμος που έχετε συνήθως και σας συμβουλεύει ή σας παροτρύνει για το επόμενο objective. Σε αρκετές περιπτώσεις τον handler σας θα τον επιλέξετε εσείς, ανάλογα με τις προηγούμενες κινήσεις που έχετε κάνει, πριν την  παρούσα φάση ή σε μια άλλη αποστολή. Για παράδειγμα σε μια αποστολή μου εμφανίστηκαν δυο ή και τρεις επιλογές βοηθητικών χαρακτήρων, οι οποίοι θα ήταν διαφορετικοί αν προηγουμένως είχα εκτελέσει κάποιον εξ αυτών ή είχα υποστηρίξει κάποιον άλλο στη θέση του. Αυτοί οι χαρακτήρες δεν είναι μόνο διακοσμητικοί, αφού σας παρέχουν και ένα ξεχωριστό bonus  perk το οποίο μεταβάλλεται ποσοτικά, ανάλογα με την συμπάθεια που τρέφει ο κάθε χαρακτήρας για σας.
Όταν επέλεξα την εκτέλεσή του, η ικανοποίηση και η χαρά που ένιωσα
έχουν εμφανιστεί σε λίγα games.
Η στάση απέναντι σε κάθε χαρακτήρα που συναντάτε σχετίζεται απόλυτα με την προσωπικότητα και την ιδιοσυγκρασία του. Μαζεύοντας intel για κάποιον μαθαίνετε πως μπορείτε να τον αντιμετωπίσετε τόσο σε επίπεδο συναναστροφής, όσο και σε επίπεδο μάχης. Έτσι πετυχαίνετε το επιθυμητό αποτέλεσμα κάθε φορά. Απλά επικό!

Όπως πολύ σωστά αναφέρει και το manual του παιχνιδιού, δεν υπάρχει μόνο το άσπρο και το μαύρο, αλλά πολλές  αποχρώσεις του γκρι. Έτσι δεν υπάρχει σε καμία σχεδόν περίπτωση σωστή ή λάθος απάντηση, ορθή ή εσφαλμένη κίνηση. Υπάρχουν πράξεις και αποτελέσματα, δράσεις και αντιδράσεις. Το μόνο που καλείστε να κάνετε είναι να είστε σίγουροι για τις επιλογές σας και να είστε έτοιμοι να τις στηρίξετε, αναμένοντας το ανάλογο αποτέλεσμα.  Οι αποστολές έτσι και αλλιώς συνδέονται μεταξύ τους, οπότε ότι κάνετε θα έχει άμεσο αντίκτυπο στο προσκείμενο μέλλον.

Looking good mr.Bond
Ο τεχνικός τομέας του Alpha Protocol, είναι εκείνος που έχει επικριθεί περισσότερο από τον ειδικό τύπο. Η απόδοση και η ποιότητα των γραφικών δεν είναι κακή, ούτε φτωχή σε περιεχόμενο. Σίγουρα θα μπορούσε να υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία σε εχθρούς και περιβάλλοντα, αλλά ομολογώ πως δεν ένιωσα ούτε στιγμή πως έβλεπα κάτι να επαναλαμβάνεται σε ενοχλητικό βαθμό. Τα menus είναι αρκετά εύχρηστα και μαζί με τα mini-games ακολουθούν ένα παρόμοιο εικαστικό μοτίβο. Ο όλος σχεδιασμός δίνει την αίσθηση κατασκοπικής ταινίας, με τα μέρη που επισκέπτεστε και τους χαρακτήρες που συναναστρέφεστε να προσδίδουν σε αυτό.

Τα προβλήματα βέβαια του παιχνιδιού δεν είναι λίγα. Τα περισσότερα bugs, παρατηρούνται στην κίνηση του κυρίου Thorton. Το sneak τον δείχνει σκυμμένο να κάνει άτσαλα βήματα, ενώ ουκ ολίγες φορές κολλάει και δεν απενεργοποιείται άμεσα, με αποτέλεσμα να βρέχει σφαίρες και εσείς να κάνετε... την πάπια. Η εκνευριστική κάμερα και η σκόπευση επίσης “τρώει” κολλήματα και σε συνδυασμό με το προβληματικό cover system, ενδέχεται αρκετά συχνά να σας περικυκλώνουν αντίπαλοι και εσείς να παλεύετε με το πληκτρολόγιο. Αν δε, κάτι τέτοιο συμβεί σε boss fight, ετοιμαστείτε να αγοράσετε καινούργιο keyboard. Το παλιό θα φύγει από το μπαλκόνι.
Κάτι λείπει...κάτι λείπει... Αλλά τι;
Αντιρεαλιστικό είναι και το στοιχείο της άμεσης “εξαφάνισης” των νεκρών από το πεδίο της μάχης. Προφανώς ήταν αντιληπτή από τους προγραμματιστές η επιβάρυνση της μηχανής γραφικών από τα decals και τα πάμπολλα νεκρά σώματα, με μόνη λύση την άμεση απάλειψη τους, προς αποφυγή παραπάνω προβλημάτων. Σημειώστε την πλήρη απουσία multitasking του game σαν εφαρμογή. Στην προσπάθεια για επιστροφή στο desktop και πάλι πίσω, υπήρχε πάντα crash και επανεκκίνηση. Μπορεί να μην φαίνεται σαν ουσιαστικό πρόβλημα, αλλά όταν γράφεις review και χρειάζεται να παίζεις, να γράφεις, να τραβάς screenshots και να χρησιμοποιείς και τον Firefox παράλληλα, κάπου σε επιβαρύνει η κατάσταση.

Τα voice overs είναι επαγγελματικά σε τέτοιο βαθμό που θα νομίζετε ότι παρακολουθείτε ταινία, εκτός και αν παρατηρήσετε τα χείλη των πρωταγωνιστών, όπου θα ξενερώσετε με το ελλιπές lip syching. Οι διάλογοι είναι πολύ ρεαλιστικά δοσμένοι πέρα από το περιεχόμενό τους.  Η μουσική υπόκρουση είναι τόσο διακριτική που θα πρέπει να την ψάξετε με τα αυτιά σας για να την βρείτε. Τα θέματα είναι κλασσικού τύπου κατασκοπικών περιπετειών και έχουν μια δόση αγωνίας μέσα τους. Δε θα σας απασχολήσουν, ούτε θα σας αποσπάσουν την προσοχή  αρκετά, ενώ ανάλογα με το τι συμβαίνει γύρω σας, ακούγεται και ο ανάλογος ρυθμός. Ήπιος και αγωνιώδης όταν κρύβεστε, ταχύς και έντονος όταν σας ανακαλύπτουν και δέχεστε επίθεση.

Σαν την Bentley του Bond
Ο παραλληλισμός της επικεφαλίδας αναφέρεται στο ιδιότροπο αποτέλεσμα που παρουσιάζει το παιχνίδι. Προσφέρει αρκετές καινοτομίες και είναι πλούσιο σε περιεχόμενο, αλλά το περιτύλιγμα ενδέχεται να σας κουράσει με ορισμένες σημαντικές ατέλειες, ενώ στη μάχη μπορεί να καταντήσει εκνευριστικό. Όπως η Bentley του James Bond, όταν τελειώνει η περιπέτεια: στραπατσαρισμένη, τρακαρισμένη και διαλυμένη, αλλά κάτω από το καπό υπάρχει ακόμα μια δυνατή μηχανή.

Έτσι και στο Alpha Protocol υπάρχουν πράγματα που ένας φανατικός των story-driven rpgs μπορεί να εκτιμήσει και με το παραπάνω. Το multiplayer απουσιάζει, αλλά δεν μπόρεσα να φανταστώ κάποια πετυχημένη υλοποίησή του στο συγκεκριμένο τίτλο, οπότε no prob. Το immersion που δημιουργεί είναι μοναδικό, η πρωτοτυπία του θέματος δίνει επιπλέον πόντους, ενώ το replayability που δημιουργεί η πληθώρα επιλογών δεν έχει προηγούμενο.

Προσωπικά δεν θυμάμαι να έχω παίξει τίτλο που να δίνει τόσο μεγάλη σημασία στις επιλογές που κάνει ο παίχτης και να τις μετράει σε όλη τη διάρκεια και κάθε σημείο του τίτλου. Και μόνο γι αυτόν το λόγο αξίζει κάποιος να ασχοληθεί με τον συγκεκριμένο τίτλο,  καθώς η τελική επιβράβευση είναι υψηλότατης αξίας. Αν ξέρετε για ποιον λόγο σας αρέσουν τα rpgs, τότε το Alpha Protocol πρέπει να ανήκει στη συλλογή σας.

Θετικά
-  Απίστευτη ποικιλία επιλογών
- Από τα πλουσιότερα επίπεδα replayability
- Κινηματογραφικό storyline
- Αρκετά πρωτότυπο setting

Αρνητικά
- Κολλήματα στην κίνηση του ήρωα
- Εκνευριστική camera
- Θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότερα side-quests

Βαθμολογία- 8.4
Γραφικά- 7.4
Ήχος- 7.6
Gameplay- 8.6
Σενάριο- 8.5
Αντοχή- 9.1



No comments: