Top Reviews

Monday, June 6, 2011

The Witcher 2: Assassins of Kings Review

Το πρώτο Witcher ήταν ένα RPG-έκπληξη που βασίστηκε στη σειρά μυθιστορημάτων του Πολωνού συγγραφέα Andrzej Sapkowski. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε σε δυο χρονικές φάσεις. Αρχικά το 2007 και μετέπειτα σε μια αναβαθμισμένη Enhanced Edition με πολλά extras, έναν χρόνο αργότερα. Η επίσης πολωνικής καταγωγής CD Projekt, τελικά άφησε πολύ καλές εντυπώσεις στις τάξεις των RPGάδων, που στήριξαν το προϊόν της. Δυστυχώς λόγω του σκληροτράχηλου gameplay του και ορισμένων σημαντικών bugs, δεν σημείωσε υψηλές πωλήσεις στην αγορά.

Τέσσερα χρόνια μετά την δημιουργία του πρώτου
Witcher, η CD Projekt κυκλοφορεί την πολυαναμενώμενη συνέχεια. Έχοντας αναπτύξει την δική της in-house engine και έχοντας πλέον το δικό της κοινό, στοχεύει ακόμα πιο ψηλά απ' ότι θα περίμενε κανείς, μιας και το The Witcher 2: Assassins of Kings, θα αποτελέσει μια από τις σημαντικότερες κυκλοφορίες του 2011, και ίσως να είναι το πιο ποιοτικό RPG της χρονιάς που διανύουμε.

Η ιστορία ενός δολοφόνου

Όπως σε κάθε
RPG που σέβεται τον εαυτό του (βλ. Baldur's Gate 2, Oblivion), έτσι και στο Witcher 2, ξεκινάτε κλεισμένοι στο κελί ενός μπουντρουμιού. Υποδύεστε για άλλη μια φορά τον Geralt of Rivia, τον επονομαζόμενο Witcher, κυνηγό τεράτων με μαχητικές και μαγικές ικανότητες. Η ιστορία ξεκινάει λίγο μετά το φινάλε του πρώτου τίτλου και σας τοποθετεί για ακόμα μια φορά στο βασίλειο της Temeria, ένα εκ των έξι συνολικών Northern Kingdoms.

Μη μου κολλάς, γιατί θα σε στείλω σε τροχιά γύρω από την Temeria
Στον πρόλογο αφηγείστε στον Vernon Roche, φύλακα και ανακριτή σας, τα γεγονότα που σας οδήγησαν από την προνομιακή θέση του προσωπικού σωματοφύλακα του βασιλιά Foltest σε αυτή την δυσχερή κατάσταση. Στη συνέχεια δραπετεύετε από την φυλακή (σιγά μη μένατε μέσα...) και ξεκινάτε μια περιπέτεια για να καθαρίσετε το όνομά σας από τα όσα έχουν προηγηθεί, καθώς και να βρείτε τον υπαίτιο που τα προξένησε. Ακούγεται λίγο γενικευμένο σαν σενάριο, αλλά παραπάνω λεπτομέρειες θα καταστρέψουν την όποια ατμόσφαιρα και τις εκπλήξεις που προφυλάσσει το παιχνίδι.

Το σενάριο του παιχνιδιού είναι με διαφορά από τα πιο δυνατά του σημεία. Η πλοκή είναι σχετικά απλή, αλλά η αφήγηση των γεγονότων μέσα από εξαιρετικά ενδιάμεσα
cutscenes δημιουργεί μια μοναδική ατμόσφαιρα, που απουσιάζει από τους περισσότερους RPG τίτλους των τελευταίων ετών. Η δράση χωρίζεται σε τρία διαφορετικά Acts, έναντι πέντε του πρώτου τίτλου. Περιλαμβάνει αρκετές επιλογές που οδηγούν ούτε λίγο, ούτε πολύ σε 16 διαφορετικά φινάλε, έπειτα από τις περίπου 30-40 ώρες που θα πάρει σε κάποιον έμπειρο παίχτη η ολοκλήρωσή της περιπέτειας.

Τα
cutscenes χωρίζονται σε δυο τύπους. Από τη μια θα δείτε σκηνές που παρουσιάζονται με τη μηχανή γραφικών του παιχνιδιού και από την άλλη animated δισδιάστατες εικόνες σαν κόμικ, στο στυλ του Dragon Age 2, που αποδίδουν όμως, μόνο τις αναμνήσεις που ανακαλεί ο Geralt στο μυαλό του. Σε κάθε περίπτωση η εξέλιξη των γεγονότων λειτουργεί απόλυτα ομαλά χωρίς να μπερδεύει ή να επιταχύνει ανώμαλα το ρυθμό.

Η σημασία της επιλογής

Τα γεγονότα δεν ξετυλίγονται απόλυτα γραμμικά. Χωρίς να φτάνει τα
sandbox επίπεδα των Elder Scrolls, το story παρουσιάζει κάποιες διακλαδώσεις βάση των επιλογών σας, που εναλλάσσουν την περιπέτεια, αυξάνοντας το replayability. Οι επιλογές που θα κληθείτε να κάνετε έχουν εξαιρετικά μεγάλη βαρύτητα. Δεν πρόκειται για διλήμματα τύπου άσπρο-μαύρο, αλλά για πολλούς τόνους του γκρι. Σε αρκετές περιπτώσεις το παιχνίδι σας περιορίζει χρονικά στη λήψη τους, όπως γινόταν με το Alpha Protocol. Σε άλλες πάλι μπορεί μια λάθος απάντηση ή αντίδραση σε ένα διάλογο να καταλήξει σε άμεσο θάνατο.

Ενισχύεται με τον παραπάνω τρόπο δραματικά το
Role Playing που απαιτεί τελικά το παιχνίδι από εσάς, όσον αφορά την αντιμετώπιση τέτοιων περιπτώσεων. Μετά το πρώτο Act δε, το παιχνίδι αλλάζει ολοκληρωτικά ανάλογα με μια συγκεκριμένη επιλογή που θα κάνετε, δίνοντας δυο τελείως διαφορετικά walkthroughs, με διαφορετικές τοποθεσίες και NPCs.

Από τα εκπληκτικά cinematics που περιγράφουν τις αναμνήσεις του Geralt.
Το story εμπλουτίζεται επιπλέον, μέσα από τους καλογραμμένους διαλόγους των χαρακτήρων. Οι ερωταποκρίσεις είναι κινηματογραφικού επίπεδου, ενώ δε λείπει και το καυστικό χιουμοράκι που διακατέχει τον πρωταγωνιστή σε αρκετά σημεία. Γενικότερα ο τρόπος γραφής και παρουσίασης των όσων συμβαίνουν είναι ενήλικος, χωρίς ιδιαίτερα πλαίσια ηθικής και χωρίς αυτό να γίνεται επιτηδευμένα.

Τα “μπινελίκια” και οι βωμολοχίες δίνουν και παίρνουν, ενώ δε λείπει και η εκάστοτε σκηνή γυμνού στα χνάρια του πρώτου τίτλου, που αυτή τη φορά λειτουργεί ολίγον τι πιο απροκάλυπτα. Προσθέστε λίγα ναρκωτικά και μια δόση ωμής βίας και έχετε ένα σενάριο που απευθύνεται σε πιο ώριμο κοινό. Ενδεικτικά, σε μια σκηνή αρκετά νωρίς στο παιχνίδι, θα συναντήσετε έναν κρατούμενο που χρησιμοποιεί την
“F-word” γύρω στις δέκα φορές σε μια και μόνο φράση του... Αυτό σε καμία περίπτωση δεν ρίχνει το επίπεδο του παιχνιδιού, αντιθέτως κάνει αμέσως αντιληπτό το ότι έχει φτιαχτεί από ενήλικες για ενήλικες. Συμπληρώστε σε αυτά ότι στο πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνεται η πιο αισθησιακή ερωτική σκηνή που έχετε δει σε video game, χωρίς ίχνος χυδαιότητας ή κλισέ.

Steel Sword & Silver Sword
Το μεγαλύτερο μέρος της δράσης του Witcher 2, βασίζεται στην εξερεύνηση των τοποθεσιών. Ο Geralt κινείται στον χώρο με τα πλήκτρα WASD, ενώ με τα δυο πλήκτρα του mouse εκτελεί επιθέσεις. Με τον συνδυασμό Space και των πλήκτρων κατεύθυνσης WASD ή με διπλό πάτημα κάποιου πλήκτρου κατεύθυνσης, εκτελείτε μια τούμπα αποφυγής, όμοια σε δυναμική και χρησιμότητα με αυτή του Arcania: Gothic 4.

Ο διαχωρισμός των επιθέσεων παραμένει σε
Strong και Swift, όπως και στο πρώτο Witcher (το Group attack απουσιάζει), αλλά αυτή τη φορά έχουν μετατοπιστεί πλέον στο δεξί και το αριστερό πλήκτρο του mouse αντίστοιχα. Η πρώτη χρησιμοποιείται για δυνατούς αντιπάλους με πανοπλία, ενώ η δεύτερη για γρήγορους αντιπάλους με ευκινησία. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να μπλοκάρετε τις επερχόμενες επιθέσεις με το πλήκτρο E, ενώ έπειτα από την απόκτηση του Risposte Skill, σας δίνεται η δυνατότητα αντεπίθεσης.

Φάε ασήμι σιχαμένη αράχνη...καβούρι...πλάσμα τελοσπάντων!
Η μάχη είναι από τα πιο ανανεωμένα και παράλληλα δύσκολα σημεία του Witcher 2. Απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης και αρκετούς θανάτους του ήρωά σας, μέχρι να εντοπίσετε το κλειδί κάθε αντιπάλου, από το Normal κιόλας επίπεδο δυσκολίας. Τα mechanics είναι πολύ λεπτομερή, και η τακτική του hack & slash δεν πιάνει σχεδόν ποτέ. Χρειάζεται συγχρονισμός και συνδυασμοί αποφυγών και επιθέσεων για να επιβιώσετε. Η στόχευση των αντιπάλων πραγματοποιείται με το mouse αυτόματα, “κοιτώντας” προς τη μεριά του στόχου. Μια μικρή, αλλά αισθητή καθυστέρηση στην απόκριση των πλήκτρων επιβαρύνει το έργο σας. Αρκετές μάχες θα χαθούν επειδή ο Geralt δεν αντέδρασε άμεσα στις εντολές σας ή επειδή κάποιο spell δεν εκτελέστηκε ποτέ.

Η πιο δυσχερής κατάσταση είναι όταν καταφέρει μια ομάδα εχθρών να σας περικυκλώσει, αφού εκτός από την δυσκολία στη στόχευση, σύμφωνα με το σύστημα μάχης τα πισώπλατα χτυπήματα
(backstabs) προκαλoύν bonus damage +200%. Ρίχνοντας μια ματιά στο combat log που εμφανίζεται κάτω δεξιά στην οθόνη σας, μπορείτε να δείτε πολλά στατιστικά που παρουσιάζουν με τον καλύτερο τρόπο το βάθος του συστήματος μάχης, που μπορεί να αγγίξει τίτλους της Interplay.

Όταν τελικά καταφέρετε να τα βγάλετε πέρα με κάποιον αντίπαλο, με διαδοχικά χτυπήματα, έχοντας του πρώτα προκαλέσει
stun, το παιχνίδι σας επιβραβεύει με μια σειρά από εξαιρετικά finishing moves. Η κάμερα αλλάζει, παίρνοντας μια πιο κινηματογραφική γωνία λήψης, δείχνοντας τον αντίπαλο να “τις αρπάζει” με τη σέσουλα από τον Geralt. Ευτυχώς αυτό δε γίνεται διαρκώς, μιας και θα ήταν το λιγότερο κουραστικό.

Κρατώντας πατημένο το
Ctrl η δράση σταματάει και εμφανίζεται το Quick Selection Menu. Από αυτό επιλέγετε τον τύπο του σπαθιού που θα χρησιμοποιήσετε, τα Quickslot items και τα Signs, που περιγράφονται λίγο πιο κάτω. Ο Geralt έχει στην διάθεσή του δυο σπαθιά ένα Steel Sword για τους ανθρώπινους αντιπάλους και ένα μαγικό Silver Sword για τα τέρατα. Τα Quickslot items είναι επιπρόσθετα όπλα για μακρινή απόσταση επίθεσης, όπως βόμβες ή παγίδες.

Reading the Signs

Όσον αφορά τα
Signs, δεν είναι τίποτε άλλο από τα spells που έχει ένας Witcher στην διάθεσή του. Στο σύνολο τους είναι έξι, με ένα εξ αυτών να είναι διαθέσιμο μόνο έπειτα από το ξεκλείδωμα της σχετικής ability. Έτσι τα πέντε βασικά είναι τα Aard, Yrden, Igni, Quen, Axii και το bonus ονομάζεται Heliotrope. Με το Aard Sign καταστρέφετε εμπόδια που βρίσκονται στον δρόμο σας ή κάνετε stun/knockback τους εχθρούς σας. Με το Yrden Sign τοποθετείτε μια παγίδα στο έδαφος που καθηλώνει τους αντιπάλους σας, ενώ με το Igni Sign τους καίτε με φωτιά. Το Quen Sign δημιουργεί μια ασπίδα προστασίας γύρω από τον Geralt και τέλος, το Axii Sign μετατρέπει έναν εχθρό σε σύμμαχο για λίγα δευτερόλεπτα.

Όλα τα παραπάνω
Signs αναβαθμίζονται καθώς ανεβαίνετε επίπεδα, αποκτώντας μεγαλύτερη διάρκεια και εύρος. Ορισμένα δε Signs αποκτούν νέα abilities, όπως το Quen Sign που πέρα από προστασία, αντιστρέφει τη ζημιά που σας προξενούν οι αντίπαλοι εναντίων τους. Το Heliotrope Sign που αναφέρθηκε πιο πάνω, είναι διαθέσιμο όταν ξεκλειδώσετε το Magical Sense skill και δίνει την δυνατότητα στον ήρωά σας να κινείται πιο γρήγορα από τους εχθρούς του, λειτουργώντας σαν bullet-time ability.

Χτυπώντας με το Yrden Sign, που ακινητοποιεί τους εχθρούς.
Στο πάνω αριστερό μέρος της οθόνης εμφανίζονται οι ενδείξεις Vitality, Vigor, Toxicity, καθώς και το μενταγιόν του Witcher. Το Vitality μετράει την υγεία σας, ενώ το Vigor χρησιμοποιείται για τα Signs και για τα Blocks στις εχθρικές επιθέσεις. Το Toxicity μετράει την επιρροή που προξενεί η κατανάλωση potions και φυσικά την περιορίζει, αφού δεν μπορείτε να πιείτε παραπάνω potions από αυτά που αντέχει ο οργανισμός σας. Τέλος όταν βρίσκεστε σε επικίνδυνη περιοχή με τέρατα ή σε μέρη που εκπέμπουν μαγεία, το μενταγιόν σας παίρνει ένα έντονο χρώμα, προετοιμάζοντας σας, ακριβώς όπως κάνει το dagger του Frodo Baggings, όταν κοντοζυγώνουν τα orcs.

Στην συνέχει και έπειτα από την απόκτηση κάποιων συγκεκριμένων
skills, εμφανίζεται και η adrenaline bar. Μέσω αυτής μπορείτε να πραγματοποιήσετε κάποιες ειδικές κινήσεις ή spells, όπως πολλά χτυπήματα στη σειρά ή μεγάλες ποσότητες ζημιάς για ένα μικρό χρονικό διάστημα.

Στο πάνω δεξί μέρος της οθόνης βρίσκεται το
minimap, ενώ ο χάρτης που ανοίγει με το πλήκτρο M, είναι αρκετά κατατοπιστικός όσον αφορά τα quests και τους NPCs. Παρόλα αυτά κάνοντας zoom-out και βλέποντας την συνολική περιοχή των Northern Kingdoms, παρατηρεί κάποιος ότι τα ονόματα των περιοχών είναι ακαταλαβίστικα και σαν γλώσσα και σαν γραφή. Αυτό γιατί λόγω απόδοσης και ατμόσφαιρας, οι σχεδιαστές επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν ένα αρχαίο Σλαβικό αλφάβητο, που χρησιμοποιούσαν οι βαλκανικοί λαοί στον μεσαίωνα. Ενώ αυτό προσθέτει στο μεσαιωνικό ύφος, ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά όσους δεν έχουν τον χάρτη της συσκευασίας, όπου τα ονόματα αναγράφονται στα αγγλικά.

Μεσαιωνικός
Ghostbuster
Η εξέλιξη της ιστορίας συνεχίζεται με εξαιρετικό τρόπο και κατά την απόδοση των εκάστοτε
quests που αναλαμβάνετε. Οι συγγραφείς του παιχνιδιού δίνουν και εδώ τα ρέστα τους. Κάθε αποστολή σχετίζεται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο με την κεντρική ιστορία ή έστω με το επάγγελμα του Geralt, που δεν είναι άλλο από το να σκοτώνει τα τέρατα που τρομοκρατούν τις κατοικημένες περιοχές. Τα quests του τύπου “Παλικάρι μου, φέρε μου δυο παπαρούνες να τις ρίξω στη φασολάδα, να γίνει μούρλια”, που επιφέρουν έπαθλα όπως“Φασολάδα: Vitality +2”, ευτυχώς απουσιάζουν ως επί το πλείστον.

Σε κάθε περίπτωση αποκτάτε κάποιου είδους πολύτιμο αντικείμενο ή την βοήθεια από τον
NPC εκ μέρους του οποίου εκτελέσατε το quest. Κάθε νέα φάση της αποστολής σας αναγράφεται αναλυτικά σε μορφή μυθιστορήματος (το οποίο υποτίθεται ότι συγγράφει ο σύντροφός σας Dandelion). Διαβάζοντας όλη την ιστορία μετά το πέρας του quest, βουτάτε όλο και πιο βαθιά στον κόσμο της Temeria, κατανοώντας καλύτερα τα όσα συνέβησαν. Αυτός ο τύπος Journal αποτελεί ίσως ένα από τα καλύτερα δείγματα, που έχουμε να δούμε από την εποχή του Planescape: Torment και του Baldur's Gate.

Οι χαρακτήρες που εφοδιάζουν τον
Geralt με quests, έχουν ξεχωριστή προσωπικότητα, που ταιριάζει γάντι στην ιστορία τους. Ορισμένοι από αυτούς, κάνουν για δεύτερη φορά την εμφάνισή τους από το πρώτο παιχνίδι, ενώ άλλους θα τους πετύχετε στο διάβα σας αρκετές φορές. Ο κάθε ήρωας που συναντάτε έχει τις ιδιοσυγκρασίες του και τις απόψεις του, απέναντι στις οποίες θα κληθείτε ουκ ολίγες φορές να λάβετε θέση.

Στην συναναστροφή σας με τους
NPCs αποκτάτε μια σειρά από αλληλεπιδράσεις. Υπάρχουν συνολικά εννιά διαφορετικοί τύποι ενεργειών, εκ των οποίων οι δυο είναι εμπορικού τύπου, οι τέσσερις γίνονται στα πλαίσια της επιρροής και οι υπόλοιπες τρεις οδηγούν σε ισάριθμα minigames. Στους εμπόρους μπορείτε να αγοράσετε ή να πουλήσετε τα αντικείμενα που σας περισσεύουν, ακόμα και να τους ζητήσετε να κάνουν craft κάποιο καινούργιο αντικείμενο, δεδομένου ότι έχετε το scroll που περιέχει την crafting formula.

Όσον αφορά τις κινήσεις σας που έχουν να κάνουν με την χειραγώγηση των
NPCs προς την μεριά που εσείς επιθυμείτε, μπορείτε να το πράξετε με ειρηνικό ή επιθετικό τρόπο. Με το Persuasion και το Bribe, χρησιμοποιείτε την δύναμη της πειθούς και της...τσέπης σας αντίστοιχα, ενώ με το Intimidation δοκιμάζετε μια πιο απειλητική προσέγγιση, η οποία άπαξ και αποτύχει οδηγεί σε διαπληκτισμό...των σπαθιών. Η τελευταία ενέργεια που σας παρέχεται είναι η χρήση του Axii Sign, όπου με την χρήση του μαγικού συμβόλου μετατοπίζετε την συμπάθεια του χαρακτήρα-στόχου προς την δική σας κατεύθυνση, με σκοπό βέβαια να πάρει το μέρος σας. Φυσικά οι παραπάνω επιλογές δεν εμφανίζονται σε κάθε διάλογο, αλλά εναλλάσσονται ανάλογα τον χαρακτήρα και την περίσταση.

Πάμε στοίχημα;

Αρκετές φορές η συμπλοκή σας με κάποιους χαρακτήρες, οδεύει προς μια άμεση επίλυση των διαφορών, που μπορεί να γίνει εύκολα μέσω των
minigames. Άλλες φορές πάλι, αυτά αποτελούν το μοναδικό λόγο συνεύρεσης με κάποιους ήρωες, όπως οι σύντροφοί σας, ενώ άλλες θα χρειαστεί να παίξετε στοχεύοντας στο χρηματικό έπαθλο που αυτά αποφέρουν.

Το πατροπαράδοτο
Dice Poker του πρώτου τίτλου επιστρέφει, φέρνοντας στο νου μνήμες από το Pazaak του Knights of the Old Republic. Χωρίς να είναι τίποτα παραπάνω από...Poker με ζάρια, το συγκεκριμένο minigame είναι αρκετά διασκεδαστικό και προσοδοφόρο. Προσέξτε μόνο μην πετάξετε τα ζάρια με πολλή δύναμη και βγούνε εκτός ταμπλό. Το επόμενο στη σειρά minigame είναι το ολίγον τι πιο βάρβαρο Fistfighting. Στην πράξη είναι ένα Quick-Time Event με διαδοχικό πάτημα των πλήκτρων που εμφανίζονται στην οθόνη.

Το συγκεκριμένο game θα το πετύχετε και σε αρκετά σημεία της βασικής δράσης του παιχνιδιού. Στην περίπτωση αυτή θα σας προκαλέσει ένα ξίνισμα, αφού απομακρύνει το gameplay από τον RP χαρακτήρα του. Τα Quick-Time Events γενικότερα υπάρχουν σε διάσπαρτα σημεία του gameplay, στοχεύοντας να εμπλουτίσουν την δράση. Ορισμένες φόρες αυτό λειτουργεί σαν ευχάριστη αλλαγή, σε άλλες όμως περιπτώσεις παραπέμπει σε διδαχές Action τίτλων, που δεν χωράνε σε ένα κλασσικό RPG. Για παράδειγμα τα τελειωτικά χτυπήματα σε κάποια bosses γίνονται μέσω σωστού και γρήγορου πατήματος των πλήκτρων που εμφανίζονται στην οθόνη. Ο παραπάνω μηχανισμός μπορεί να κριθεί επιεικώς απαράδεκτος για RPG, αφαιρεί αρκετούς πόντους από το gameplay και απορεί κάποιος με το τι σκεφτόντουσαν όταν τον τοποθετούσαν στη δράση.

Το τελευταίο και πιο δύσκολο
minigame είναι το Armwrestling, κοινώς bras-de-fer. Στο κάτω μέρος της οθόνης εμφανίζεται μια μπάρα με έναν οριζόντιο δείκτη που κινείται αριστερά-δεξιά. Από πάνω υπάρχει ένας μικρότερος στρογγυλός δείκτης που ελέγχετε με το mouse. Όσο διατηρείτε τον στρογγυλό δείκτη μέσα στο μεγάλο, τόσο ο δεύτερος μετακινείται προς τη μεριά του αντιπάλου, καθιστώντας σας νικητή. Όσο περνάει η ώρα όμως, ο οριζόντιος δείκτης μικραίνει σε μήκος, δυσκολεύοντας το έργο σας. Σε γενικές γραμμές τα minigames αποτελούν ένα ευχάριστο διάλειμμα, ενώ ταυτόχρονα συνοδεύονται από στοιχήματα που αυξάνουν εύκολα την ποσότητα των orens (νόμισμα του παιχνιδιού) που έχετε στην κατοχή σας.

Inventory
-Meditation
Τα αντικείμενα που βρίσκετε στα νεκρά κουφάρια των εχθρών σας και τα έπαθλα των ολοκληρωμένων
quests αποθηκεύονται σε ένα αρκετά βελτιωμένο, συγκριτικά με αυτό του πρώτου τίτλου, inventory. Το συνολικό στήσιμο δανείζεται αρκετά στοιχεία από το πρόσφατο Dragon Age 2, κάνοντας την πρόσβαση αρκετά πιο εύκολη. Πέρα από το ντύσιμο και τα όπλα του Geralt, μπορείτε να εξοπλίσετε τα πέντε διαφορετικά quickslots, με κάθε είδους trap, grenade ή άλλο ranged όπλο, όπως daggers.

Στα αριστερά του
inventory παρουσιάζονται τα αντικείμενα που έχετε στο σακίδιο σας, ενώ ιδιότητες τους αναλύονται στο κάτω μέρος της οθόνης. Το μέγιστο βάρος που μπορείτε να μεταφέρετε θα σας παιδέψει αρκετά, όπως και η απουσία κάποιου εξωτερικού αποθηκευτικού inventory, που μπορείτε να αφήνετε τα αντικείμενά σας ώστε να τα παραλάβετε κάποια άλλη στιγμή. Αποτέλεσμα είναι συχνά πυκνά να χρειάζεται να επισκέπτεστε κάποιον έμπορο ώστε να ξεφορτώνεστε όσα σας περισσεύουν.

Δείγμα του λεπτομερούς inventory. Χρειάζεται κάποια εξοικείωση βέβαια πρώτα.
Τα όπλα και οι πανοπλίες που έχετε στην κατοχή σας μπορούν να υποστούν αναβάθμιση, εφόσον έχουν τα απαιτούμενα slots, ενώ ιδιαίτερα χρήσιμα στη μάχη είναι τα buffs των όπλων που εμφανίζονται σε υγρή μορφή σαν potions και ονομάζονται oils. Σημειώστε ότι για να χρησιμοποιήσετε oils, πρέπει να το κάνετε πριν τη μάχη, ενώ τα potions απαιτούν προετοιμασία μέσω του Meditation.

Η λειτουργία της διαδικασίας του
Meditation είναι λίγο διαφορετική από αυτήν του πρώτου Witcher. Καταρχήν δεν απαιτείται πλέον φωτιά (campfire) ή κάποιο inn, αλλά μπορείτε να “κατασκηνώσετε” οπουδήποτε αρκεί να μην υπάρχουν εχθροί τριγύρω. Κατά δεύτερον δεν είναι απαραίτητο σαν διαδικασία για να κάνετε level-up, παρόλα αυτά παραμένει διαθέσιμο σαν επιλογή όταν κάνετε Meditate. Πλέον αναβαθμίζετε τον χαρακτήρα σας επιτόπου, όταν συμπληρώσετε απαιτούμενα xp, πατώντας το πλήκτρο “C”, που ανοίγει το Character Screen.

Κάνοντας
Meditation σας δίνονται τρεις ακόμα επιλογές, πέρα από την ανάπτυξη χαρακτήρα. Η πιο απλή και άμεση είναι το Rest, όπου ξεκουράζεστε για ένα χρονικό διάστημα που εσείς επιλέγετε. Το Rest είναι χρήσιμο για δυο κυρίως λόγους. Πρώτον διότι κάποια quests λαμβάνουν μέρος σε συγκεκριμένη ώρα της ημέρας, επομένως θα πρέπει να ασχοληθείτε να κάποιο άλλο quest ενδιάμεσα ή απλά να επιταχύνετε τον χρόνο με την παραπάνω διαδικασία. Δεύτερος σημαντικός λόγος είναι ότι τα όποια buffs και de-buffs δεχθεί ο Grealt από εχθρούς ή potions έχουν μια περιορισμένη χρονική διάρκεια. Αν θέλετε να εξαφανίσετε κάποια από αυτά, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να προσπελάσετε τον χρόνο επιρροής τους.

Τα άσπρα μαλλιά της εμπειρίας

Το πρώτο αρνητικό στοιχείο που συναντάει κανείς ξεκινώντας το
Witcher 2, είναι η απουσία της δημιουργίας χαρακτήρα. Η αλήθεια είναι βέβαια, ότι υποδύεστε έναν ήδη γνωστό ήρωα με ιστορικό background που θα ζήλευε και ο Commander Shepard. Πολύ σωστά λοιπόν απουσιάζει το customization σε επίπεδο εμφάνισης, αλλά θα μπορούσε να έχει συμπεριληφθεί εξαρχής η επιλογή του class του Geralt ή έστω η ελεύθερη κατανομή των ability points. Η προγραμματιστική ομάδα όμως, προτίμησε να συμβαίνει το δεύτερο αυτόματα και το πρώτο στην πορεία, αφού πρώτα πάρετε μια γεύση του gameplay και αποφασίσετε προς τα που θα συγκλίνετε.

Οι διαθέσιμες επιλογές σας σε πρώτο επίπεδο περιορίζονται στα
Training Skills που είναι λίγα σε αριθμό και πολύ βασικά σε περιεχόμενο. Από το έβδομο επίπεδο και μετά είναι διαθέσιμα τα skill-trees τριών ακόμη ειδικοτήτων. Αυτά είναι το Swordsmanship, το Alchemy και το Magic. Όπως αναφέρουν και τα ονόματα των κλάσεων πρόκειται για πολεμικά, αλχημιστικά και μαγικά skills αντίστοιχα.

Με κάθε
level αποκτάτε ένα skill point που επιλέγετε από το Character Screen. Οι επιλογές σας μπορούν να γίνονται ανεξάρτητα σε κάθε διακλάδωση, επιλέγοντας ένα skill διαφορετικής ειδικότητας κάθε φορά. Προφανώς σε κάποιο σημείο θα χρειαστεί να δώσετε βάρος κάπου, αφού όπως λέει και ο σοφός NPC “Η μέτρια εξειδίκευση κάνει μέτριους χαρακτήρες”. Ευτυχώς το 35σέλιδο manual που συνοδεύει το παιχνίδι περιέχει πίνακες με όλα τα skills καθώς και αναλυτικές πληροφορίες για όλα τα επιμέρους στοιχεία του παιχνιδιού, επομένως ανατρέχετε εκεί για κάθε απορία εν ώρα δράσης.

Όσον αφορά τη βελτίωση του χαρακτήρα σας, έχει προστεθεί ακόμα ένα στοιχείο, στον ήδη μεγάλο αριθμό των
spells και των abilities. Αυτά είναι τα mutagens, μια σειρά από στοιχεία μετάλλαξης που βελτιώνουν τις ικανότητές του Geralt. Τα mutagens που χωρίζονται σε τρία επίπεδα, μπορείτε να τα αντλήσετε από τα νεκρά σώματα των αντιπάλων σας ή να τα δημιουργήσετε μέσω αλχημείας.. Σε κάθε περίπτωση λειτουργούν μόνιμα, επηρεάζοντας ιδιότητες όπως το damage, το εύρος των Signs και την πιθανότητα επιτυχίας critical χτυπημάτων.

Ζητείται
Witcher να ξορκίσει το κακό
Η εικόνα του πρώτου
Witcher αμαυρώθηκε σε μεγάλο βαθμό από τα bus και τις ατέλειες που είχε στον τεχνικό τομέα. Η Aurora Engine της Bioware είχε πολλές δυνατότητες, αλλά ήταν παράλληλα unoptimized σε μεγάλο βαθμό (βλ. Neverwinter Nights 2). Τα patches που κυκλοφόρησαν τότε από την developer CD Projekt Red, ήταν πολυάριθμα, με αποτέλεσμα να κυκλοφορήσει αργότερα και η Enhanced Edition του παιχνιδιού, που πέρα από τα επιπλέον καλούδια και DLCs, ήταν αρκετά πιο bug-free.

Η
RED Engine που ανέπτυξε για το δεύτερο παιχνίδι η CD Projekt Red, παρά την ιδιαίτερη γραφική απόδοση που παρουσιάζει, έχει κάποια θεματάκια δυστυχώς. Καταρχήν αν δεν έχετε ολοκαίνουργιο σύστημα, θα αναγκαστείτε να “παίξετε” με τα configuration options των γραφικών, που δυστυχώς στεγάζονται εκτός παιχνιδιού, στο directory του Witcher 2.

Κανένας λόγος ύπαρξης των QTE σε ένα boss fight.
Ειλικρινά... τι σκεφτόντουσαν;
Τα εφέ και οι επιλογές είναι πραγματικά πολλές, τόσο που θυμίζουν τίτλο της Bethesda. Ορισμένα είναι παραπάνω φαντεζί, αλλά κάποια άλλα δίνουν κινηματογραφική χροιά, όπως το εφέ βάθους πεδίου. Όπως και να 'χει δώστε μεγάλη προσοχή στις επιλογές των γραφικών που θα ενεργοποιήσετε, καθώς σε περιπτώσεις μάχης ή πολυκοσμίας στην οθόνη, θα ταλαιπωρηθείτε μαζί με το PC σας. Τα bugs βέβαια, μετατίθενται από τον τομέα των γραφικών και περνάνε και στο προγραμματιστικό μέρος.

Συχνά πυκνά υπάρχει καθυστέρηση “φορτώματος” μιας νέας τοποθεσίας στην οποία εισέρχεστε, ενώ δε λείπουν φαινόμενα που κάποιο μοντέλο γραφικού ή ο ήχος κολλάνε, αναγκάζοντάς σας σε
load. Λόγω της βαριάς engine, παρατηρήθηκαν και κάποια crashes-to-desktop, επομένως φροντίστε να κάνετε πολύ συχνά save.

Τελευταίο σημαντικό
bug που παρατηρήθηκε είναι αυτό της αδύνατης διαφυγής από κάποιον κλειστό χώρο εν ώρα μάχης σε συνδυασμό με τον μηχανισμό που επιτρέπει στον Geralt να αντιλαμβάνεται τους εχθρούς ακόμα και ανάμεσα από εμπόδια. Φαινομενικά μπορεί κάτι τέτοιο να μοιάζει λογικό, αλλά ενδέχεται να υπάρξουν ορισμένες επιπλοκές. Ενδεικτικά αναφέρουμε το παράδειγμα που ο ήρωάς μας μπήκε σε ένα σπίτι, ενώ εκείνη τη στιγμή πλησίαζε από το διπλανό στενό (εκτός σπιτιού) μια εχθρική παράταξη. Μπαίνοντας στο σπίτι οι αντίπαλοι ενεργοποίησαν τις ενδείξεις μάχης του interface, μιας και το μόνο που χώριζε τον ήρωά μας από αυτούς ήταν μια κλειστή πόρτα. Το ζήτημα είναι πως ούτε ο Geralt μπορούσε να φύγει πλέον από το δωμάτιο, ούτε η AI είναι προγραμματισμένη ώστε να επιτρέψει στους εχθρούς να μπούνε στο σπίτι. Αποτέλεσμα προφανώς είναι το άμεσο reload.

Γοητευτικότατος ο
Geralt, παρόλα αυτά...
Η ατμόσφαιρα που αποδίδουν τα γραφικά του
Witcher 2 είναι άγρια όμορφη και ιδιαίτερη, ενώ εύκολα μπορεί να χαρακτηριστεί έως και απόκοσμη. Τα κορεσμένα χρώματα και οι έντονες αντιθέσεις στήνουν ένα φανταστικό σκηνικό που παραπέμπει στα Βαλκάνια των σκοτεινών χρόνων. Τα bloom effects, η ομίχλη και η απόδοση της φωτιάς πλαισιώνουν την ιστορία στο καλούπι ενός μύθου ή ενός σκοτεινού παραμυθιού. Η εικόνα του ομιχλιασμένου δάσους με τα πελώρια δέντρα και τη θολή σκιά ενός Nekker (πλάσμα του παιχνιδιού) στο βάθος να περιτριγυρίζει, θα σας στοιχειώσει.

Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων είναι λεπτομερής, με ορισμένους
NPCs να εμφανίζονται πάνω από μια φορά, χωρίς αυτό να καταντάει ενοχλητικό. Σε ενδυματολογικό επίπεδο οι σχεδιαστές φαίνεται ότι έριξαν πολλή δουλειά, μιας και η ποικιλία, αλλά και η πρωτοτυπία των ρούχων προκαλεί εντύπωση. Ειδικά στα καπέλα, ίσως να το παράκαναν λίγο περισσότερο από όσο θα έπρεπε.

Τα τέρατα επίσης διακρίνονται για την πρωτοτυπία τους, μιας και δεν μοιάζουν με τα κλασσικά και συνηθισμένα πλάσματα που έχουμε δει εκατομμύρια φορές σε παρόμοιους τίτλους φαντασίας. Έτσι πέρα από τα τρομαχτικά και τιτανοτεράστια
bosses, θα πετύχετε τα Endriags, που θυμίζουν γιγάντιους σκορπιούς και τα Arachas που μοιάζουν με διασταύρωση καβουριού με σαλιγκάρι.
Πραγματικά γοητευτικότατος και πολύ επιλεκτικός ο Geralt.
Η έμφαση που έχει αποδοθεί στη λεπτομέρεια είναι απαράμιλλη. Τα textures είναι προσεγμένα και έχουν τεράστιο βάθος, αν φυσικά το επιτρέπει το σύστημά σας, ενώ το motion blur της κάμερας (που είδαμε και στο Crysis 2) δίνει μια κινηματογραφική υπόσταση. Αξίζει να σημειωθεί ότι το παιχνίδι υποστηρίζει την τρισδιάστατη τεχνολογία, με τον απαραίτητο εξοπλισμό φυσικά.

Για ακόμα μια φορά, υπεύθυνος για τη μουσική σύνθεση είναι ο
Adam Skorupa, όπως και στο πρώτο Witcher. Τα θέματα διακυβεύονται μεταξύ σκοτεινής περιπέτειας και ταινίας τρόμου. Φανταστείτε το soundtrack των “300” να εμπλέκεται με αυτό του “Shutter Island”. Η παραγωγή είναι υψηλής ποιότητας, βγάζοντας ένα υποβλητικό ακουστικό αποτέλεσμα.

Όταν δεν ακούγονται οι συνθέσεις του κυρίου
Skorupa, η ατμόσφαιρα εμπλουτίζεται με τα λιτά, πλην όμως επιβλητικά ηχητικά εφέ. Χωρίς να είναι κάτι το ιδιαίτερο, οι ήχοι του περιβάλλοντος προβάλλουν διαρκώς κάτι το σκοτεινό και απόκοσμο. Από τον άνεμο που θα φυσάει στην πλαγιά, το ταχύ περπάτημα ενός τέρατος που πλησιάζει, μέχρι το φτερούγισμα ενός κορακιού που τρόμαξε όταν περάσατε δίπλα του.

Παρόμοια είναι και η κατάσταση με τις ομιλίες. Οι βασικοί πρωταγωνιστές κάνουν πολύ καλή δουλειά. Όπως και στο πρώτο μέρος η βραχνή φωνή του
Geralt κλέβει την παράσταση, με το συνολικό voice acting να είναι επαγγελματικού επιπέδου. Ο κόσμος και οι κάτοικοι της Temeria είναι πολύ πιο ζωντανοί και περισσότερο σκοτεινοί από πριν.

Special Editions

Το παιχνίδι κυκλοφορεί σε τρεις
retail εκδόσεις: την κανονική, την Premium Edition (κυκλοφορεί και σε digital μορφή) και την Collector's Edition. Η πρώτη έκδοση περιέχει το παιχνίδι, το soundtrack, ένα DVD με Making of, τον χάρτη της Temeria, έναν οδηγό στρατηγικής, papercraft με ήρωες του τίτλου, νομίσματα και φυλλάδια σχετικά με το story και επιπλέον DLC.

Η
Collector's Edition περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω, συν την προτομή του Geralt σε ένα γλυπτό αγαλματίδιο 16εκ., ένα βιβλίο 195 σελίδων με concept art από το παιχνίδι, ένα σετ αυτοκόλλητα, μια τράπουλα και ένα σετ ζαριών, καθώς και έναν οδηγό στρατηγικής για gambling games (που υποτίθεται ότι έχει γραφτεί με φινέτσα από τον Dandelion έναν από τους συμμάχους του Geralt). Πρόκειται για μια από τις πιο ολοκληρωμένες συλλεκτικές εκδόσεις που έχουν κυκλοφορήσει για game, παρά την τσιμπημένη τιμή της.

Times of Contempt”
Αυτός είναι ο τίτλος του δεύτερου βιβλίου του
Sapkowski για την ιστορία του Witcher (ελεύθερη μετάφραση “Καιροί περιφρόνησης”) και φαίνεται να ταιριάζει γάντι στην αντιμετώπιση των games από τους ίδιους τους δημιουργούς τους. Αρκετές φορές έχουμε δει μισοτελειωμένους τίτλους, που δεν χαίρουν της προσοχής που απαιτείται στο δημιουργικό κομμάτι, αλλά πουλάνε λόγω διαφήμισης και ονόματος. Το sequel του The Witcher δεν αποτελεί μια τέτοια περίπτωση. Έχει τα τεχνικά του προβλήματα, αλλά παράλληλα έχει φτιαχτεί με μεράκι και έμφαση στη λεπτομέρεια. Έχοντας ως ακρογωνιαίο λίθο ένα μεστό σενάριο και μια πλούσια αφήγηση, ενώ η προκλητική δυσκολία και το replayability του gameplay είναι ικανά για να προσελκύσουν κάθε φανατικό των RPGs.


Θετικά

- Απαράμιλλη ατμόσφαιρα

- Ώριμο περιεχόμενο

-
Ποιοτικά και λεπτομερή γραφικά
-
Επιλογές που αυξάνουν το replayability

Αρνητικά

- Αρκετά τεχνικά προβλήματα

- Καθυστερήσεις στο χειρισμό
- Η ύπαρξη των
Quick-Time Events εν μέσω της δράσης
- Έλλειψη character creation


Βαθμολογία
- 9.1
Γραφικά-
9.1
Ήχος-
8.4
Gameplay
- 8.5
Σενάριο-
8.9
Αντοχή-
9.2

No comments: