Top Reviews

Tuesday, January 25, 2011

Tron: Evolution Review

Η σχέση κινηματογράφου και video games υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια και καλώς ή κακώς είναι αμφίδρομη και διαχρονική. Αυτό σημαίνει ότι κάθε καινούργια κινηματογραφική παραγωγή...έχει και το παιχνιδάκι της, ενώ πολλές ταινίες έχουν εμπνευστεί από τα σενάρια ή την απήχηση κάποιου τίτλου. Τα τελευταία χρόνια δε, που το Χόλιγουντ έχει στερέψει από φρέσκες ιδέες, τα games που μεταφέρονται στο “πανί” είναι όλο και περισσότερα, με την ποιότητά τους να μειώνεται αναλόγως. Η τελευταία κινηματογραφική παραγωγή της Disney, ακούει στο όνομα Tron: Legacy και αποτελεί την φυσική συνέχεια της ταινίας Tron που κυκλοφόρησε το 1982. Στο παρελθόν έχει κυκλοφορήσει άλλος ένας τίτλος από το σύμπαν του Tron, από την Monolith το 2003.  Ουσιαστικά ήταν ένα μέτριο FPS με τίτλο Tron 2.0.

Παράλληλα με την πρόσφατη ταινία κυκλοφόρησε στην αγορά, ο τίτλος Tron: Evolution που αποτελεί παραγωγή του θυγατρικού studio της Disney, Propaganda Games. Οι συγκεκριμένοι developers δυστυχώς δεν έχουν να επιδείξουν κάποιον αξιόλογο τίτλο, καθώς οι προηγούμενες παραγωγές τους περιλαμβάνουν το Turok (2008) και το Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned, το οποίο ακυρώθηκε. Τη στιγμή δε που ανέβηκε αυτό το άρθρο, η Disney έχει ήδη ανακοινώσει το κλείσιμο του εν λόγω studio. Σύμφωνα με τα παραπάνω λοιπόν, το Tron: Evolution είχε πολύ μικρές πιθανότητες επιτυχίας εξ αρχής. Ας δούμε αν μας επιφυλάσσει παρόλα αυτά κάποια έκπληξη.

Η ζωή στο Grid
Το παιχνίδι εκτυλίσσεται χρονικά ανάμεσα στις δυο ταινίες της Disney. Παρακολουθείτε μέσα από τα μάτια του Anon, ενός Monitor Program, τα γεγονότα που οδήγησαν στον εγκλωβισμό του Kevin Flynn στο Grid. Στο πλευρό σας βρίσκεται η Quorra, ένα θηλυκό ISO, που θα σας βοηθήσει να εξιχνιάσετε την συνωμοσία που έχει στήσει μια ομάδα ιών με αρχηγό τον Abraxas. Στην προσπάθειά σας θα έρθετε αντιμέτωποι με πολλούς γνωστούς χαρακτήρες. Κάποιοι θα συμμαχήσουν μαζί σας, ενώ άλλοι θα σταθούν εμπόδιο στο δρόμο σας.
Όμορφο στο μάτι, αδιάφορο στα...δάχτυλα
Αν δεν έχετε δει έστω την δεύτερη ταινία, καλό θα ήταν να το κάνετε, γιατί τα αρχικά cutscenes του παιχνιδιού δεν εξηγούν και πολλά πράγματα. Επόμενο θα είναι να μπερδευτείτε με αρκετά πρόσωπα και όρους που χρησιμοποιούνται.

Parkour και ξύλο στο Grid
Η δράση του Tron Evolution κινείται πάνω σε δυο βασικούς άξονες. Θυμίζει έντονα   μια απλοποιημένη εκδοχή του Prince of Persia, με μια κουταλιά από Mirror's Edge (αλλά σε τρίτο πρόσωπο).  Από τη μια έχουμε ένα action game τρίτου προσώπου με αρκετές επιρροές parkour. Ο χαρακτήρας κινείται  περνώντας εμπόδια, χάσματα και τρέχοντας σε κάθετες επιφάνειες προσπαθώντας να φτάσει από το ένα checkpoint στο επόμενο, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα στοιχεία του περιβάλλοντος. Θα κληθείτε να κερδίσετε πρόσβαση σε κλειστά δωμάτια, να ενεργοποιήσετε κάποια συστήματα ασφαλείας ή αντίθετα να τα καταστρέψετε.

Από την άλλη υπάρχουν εχθροί κάθε μορφής που έχουν βάλει σκοπό τους να σας σταματήσουν πάση θυσία. Οι στρατιές του Abraxas ξεκινάνε από απλά virus Monitors και φτάνουν σε μεγάλα οχήματα. Θα πρέπει να τους αντιμετωπίσετε με μια πλούσια γκάμα κινήσεων και combos, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να είστε αρκετά προσεκτικοί. Η δυσκολία των αντιπάλων είναι κλιμακωτή και αυξάνεται αρκετά από το δεύτερο κιόλας κεφάλαιο, εκ των επτά συνολικών.
Τα combos προσφέρουν πολλές επιλογές επίθεσης
Ο χειρισμός με ένα Xbox360 Controller είναι αρκετά απλός, αλλά χρειάζεται εξοικείωση, ειδικά όταν αποκτάτε νέες δυνάμεις. Με το A εκτελείτε άλμα, με το X πετάτε τον δίσκο σας και με το B χτυπάτε από κοντά τους εχθρούς. Στο Y αντιστοιχούν οι heavy επιθέσεις με ειδικές κατηγορίες δίσκων, τους οποίους διαλέγετε με το directional cross. Ο Anon κινείται με τον αριστερό μοχλό, ενώ με τον δεξί χειρίζεστε την – αρκετές φορές εκνευριστική- κάμερα. Κρατώντας το αριστερό trigger “κλειδώνετε” πάνω στους εχθρούς, ενώ με το δεξί κάνετε sprint και υπερπηδάτε εμπόδια.
Κάθε εχθρός έχει τις δικές του δυνάμεις και αδυναμίες. Γνωρίζοντας κάθε φορά τι αντιμετωπίζετε, θα το εξολοθρεύετε πιο εύκολα. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται όταν εμφανίζονται μπροστά σας αντίπαλοι διαφορετικών κλάσεων και δυνάμεων. Εκεί απαιτείται συγχρονισμός και ταχύτητα στα combos. Η λίστα των combos υπάρχει στο pause menu και η αλήθεια είναι πως θα σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη, κυρίως όταν οι εχθροί σας παθαίνουν ζημιά μόνο από συγκεκριμένους τύπους επίθεσης.

Αν δεχθείτε μεγάλη ποσότητα ζημιάς μπορείτε να αναπληρώσετε την χαμένη σας υγεία από τα ειδικά power-ups που βρίσκονται ενσωματωμένα στους τοίχους και πρέπει απλά να περάστε από πάνω τους. Όσο χρησιμοποιείτε heavy attacks καταναλώνετε ενέργεια, η οποία αναπληρώνεται με παρόμοιο τρόπο με την υγεία, αλλά από τους σχετικούς βατήρες τους οποίους υπερπηδάτε.

Στις περισσότερες αναμετρήσεις απουσιάζει παντελώς οποιοδήποτε μορφή εμπνευσμένου gameplay που να παρέχει κάποιου είδους πρόκληση. Παρά το ρηχό σε γενικές γραμμές gameplay του τίτλου, ο βαθμός δυσκολίας του είναι αυξημένος, από το Normal κιόλας επίπεδο. Αυτό αφορά τις μάχες και όχι το κομμάτι που ακολουθεί platform δράση. Εκεί περισσότερο θα εκνευριστείτε με τις αλλοπρόσαλλες κινήσεις που κάνει ο ήρωάς σας λόγω του κακού χειρισμού του παιχνιδιού. Οι πτώσεις στα κενά είναι συχνές, ενώ τα επίπεδα δεν αποτελούν καμία πρόκληση, με βάση το πως είναι φτιαγμένα.
Τα επίπεδα απόδρασης που έχουν επηρεαστεί από λοιπούς τίτλους του είδους, μάλλον είναι μια προσθήκη που δεν προσφέρει τίποτα στο gameplay.
Αντίστοιχο Escape Section  υπήρχε και στο SW:The Force Unleashed II
και ήταν αντίστοιχα ανιαρό και παράταιρο
Τα δε bosses, ενδέχεται να σας κάνουν να απηυδήσετε σε τέτοιο βαθμό, που θα αναγκαστείτε να μειώσετε την δυσκολία μέχρι να τα περάσετε. Με μια ματιά αυτό αποτελεί πρόκληση για μερικούς παίχτες. Από την άλλη όμως φαίνεται σαν “φτηνό” κόλπο των προγραμματιστών για να κρατήσουν περισσότερες ώρες προσηλωμένα τα μάτια σας (και τα χέρια, φυσικά) στο παιχνίδι.

Ως αλατοπίπερο στη δράση, έχει προστεθεί και η χρήση οχημάτων. Παρά το γεγονός του ότι είναι άκρως εντυπωσιακά (ειδικά το επίπεδο με τα bikes), δυστυχώς ο χειρισμός των οχημάτων μας τα χάλασε κομματάκι. Αρκετά δύσχρηστα και δυσκίνητα οχήματα, που θα σας κάνουν να παρακαλάτε να τελειώσει το επίπεδο, μπας και τα ξεφορτωθείτε. Ευτυχώς τα επίπεδα αυτά είναι μετρημένα στο χέρι και μικρά σε διάρκεια, οπότε δε θα σας ταλαιπωρήσουν αρκετά.

Skills και ... “Version-Up”
Καθώς προχωράτε στο Grid, περνώντας τα επίπεδα και τους εχθρούς, κερδίζετε xp τα οποία μπορείτε να σπαταλήσετε για να ανέβετε επίπεδο και να εξελιχτείτε. Μην ξεχνάτε πως στην ουσία είστε ένα πρόγραμμα που απαιτεί αναβάθμιση, η οποία επέρχεται σε επίπεδα που ονομάζονται versions. Αυτό είναι και το μοναδικό μη γραμμικό στοιχείο σε όλο το παιχνίδι, καθώς έχετε κάποια μικρή δυνατότητα επιλογής. Οτιδήποτε άλλο κάνετε είναι προμελετημένο και προδιαγεγραμμένο.

Υπάρχουν συνολικά 50 versions και μια τεράστια ποικιλία από skills που θα σας βοηθήσουν να “ανεβάσετε” τον Anon. Πηγαίνοντας σε κάποιο Disc station μπορείτε να προσθέσετε skill points, που παρέχονται σε μορφή μνήμης και μετριούνται σε Megabytes. Οι κατηγορίες αναβάθμισης ξεκινάνε από τον δίσκο σας και φτάνουν μέχρι το software και τα οχήματά σας. Από εδώ βελτιώνετε μεταξύ άλλων, την ζημιά που κάνετε στους εχθρούς, την αντοχή σας στα χτυπήματά τους, ενώ υπάρχουν και ορισμένα που σας προσφέρουν bonuses για τις online μονομαχίες σας.
Εικαστικά ακολουθεί πιστά το στυλ της νέας ταινίας
Στο μενού των Extras μπορείτε να βρείτε αρκετές χρήσιμες πληροφορίες για το παιχνίδι και τον κόσμο του Tron γενικότερα. Από τα Tron files μπορείτε να μάθετε για ορισμένα γεγονότα ή πρόσωπα που συναντάτε. Μέσα από το Model Gallery μπορείτε να απολαύσετε τα τρισδιάστατα μοντέλα των ηρώων και των εχθρών του παιχνιδιού, ενώ τα data Logs αποθηκεύουν τα μέχρι τότε achievements που έχετε κάνει.

Multiplayer
Το online multiplayer είναι συνδεδεμένο από πλευράς skills και ανάπτυξης χαρακτήρα, με το single player mode. Μπορούν να παίξουν μέχρι δέκα παίχτες σε τέσσερα διαφορετικά modes. Το Disintegration και το  Team Disintegration που αποτελούν Deathmatch και Team Deathmatch modes, το Power Monger που οι ομάδες παιχτών καλούνται να μαζέψουν energy nodes και το  Bit Runner που ακολουθεί το μοτίβο Take-and-Hold αναμέτρησης.

Αρκετά καλό στοιχείο, είναι ότι μπορείτε μέσα από το single player campaign να μαζέψετε xp τα οποία θα σας δώσουν πλεονέκτημα στα multiplayer matches. Από εκεί και πέρα, δεν πρόκειται να ζήσετε κάποια αξέχαστη εμπειρία, αφού το παιχνίδι δεν στοχεύει εκεί.

Το Grid είναι...cool!
Η ποιότητα των γραφικών δεν μας απασχόλησε ιδιαίτερα, αφού δεν ξεφεύγει από τα δεδομένα παρόμοιων τίτλων. Ακόμα και χειρότεροι σε gameplay τίτλοι του είδους (Star Wars: The Force Unleashed II) είχαν καλύτερη γραφική απόδοση. Το πρόβλημα παρατηρήθηκε στον σχεδιασμό των γραφικών και γενικότερα στο εικαστικό ύφος του παιχνιδιού. Όπως είπαμε ο συγκεκριμένος τίτλος αποτελεί μεταφορά από ταινία, επόμενο λοιπόν είναι να μεταφερθεί η ατμόσφαιρα και το στυλ της ταινίας αυτούσιο.

Τα pre-rendered cutscenes είναι λιγότερο φαντασμαγορικά από τις σκηνές που είναι φτιαγμένες με τη μηχανή γραφικών του παιχνιδιού. Οι χαρακτήρες, παρόλο που δεν είναι ιδιαίτερα λεπτομερείς, έχουν μοναδικό συγχρονισμό με τις λέξεις που ακούγονται, δείχνοντας το ύψος της παραγωγής.

Για να μην παρεξηγηθούμε, το παιχνίδι δείχνει υπέροχο. Οι χρωματικές αντιθέσεις του περιβάλλοντος και ο σχεδιασμός των επιπέδων είναι πανέμορφος. Οι χαρακτήρες δείχνουν αρκετά cool, ενώ ο Monitor που χειρίζεστε θυμίζει αρκετά τον William Grey του Dark Void. Όλα καλά και όμορφα μέχρι ένα σημείο. Στην πραγματικότητα  ο σχεδιασμός δεν έχει καμία δόση πρωτοτυπίας, αφού αντιγράφει στοιχεία από την ταινία. Και πολύ σωστά το κάνει, αφού η ταινία με τη σειρά της ήταν αρκετά όμορφη σχεδιαστικά.
Ευτυχώς αυτά τα κομμάτια διαρκούν λίγο
Το θέμα είναι πως αν το Tron: Evolution ήταν ανεξάρτητος τίτλος, η βαθμολογία που θα έπαιρνε στον τομέα των γραφικών, όσο και η εντύπωση που θα σας προκαλούσε όταν το βλέπατε για πρώτη φορά, θα ήταν αρκετά μεγαλύτερη. Δυστυχώς επειδή τα πράγματα δεν είναι έτσι, από κάποιο σημείο και έπειτα η επανάληψη κουράζει. Τα πολλών τόνων και κορεσμών μπλε χρώματα, τείνουν να γίνονται μονότονα, ενώ οι εχθροί έχουν μικρές διαφορές.

Electro-ambient ήχοι
Η μουσική σύνθεση έχει γίνει από τους Sascha Dikiciyan, Cris Velasco και Kevin Manthei, ενώ υπάρχουν και δυο κομμάτια των Daft Punk που γράφτηκαν εξαρχής για την ταινία. Αν είχε μπει η μουσική της ταινίας αυτούσια, μάλλον θα μιλούσαμε για ένα από τα καλύτερα game soundtracks που έχουμε ακούσει, αλλά δε συμβαίνει κάτι τέτοιο. Παρόλα αυτά ακολουθείται παρόμοιο ηχητικό μοτίβο με αυτό της ταινίας, κάνοντας το κομμάτι της μουσικής το δυνατότερο στοιχείο του τίτλου.

Όσον αφορά το voice acting, το αποτέλεσμα είναι αρκετά ικανοποιητικό. Η παραγωγή είναι αρκετά καλής ποιότητας, κάτι που ανταποκρίνεται στο όνομα της Disney. Ο κεντρικός χαρακτήρας δεν αρθρώνει κουβέντα, αλλά από εκεί και πέρα ακολουθεί ένα έμπειρο cast με σημαντικότερους τους  Bruce Boxleitner και Olivia Wilde σοτυς ρόλους του Tron και της Quorra αντίστοιχα. Επίσης στον ρόλο του Kevin Flynn και του Clu,συμμετέχει  ο Fred Tatasciore, που έχει δανείσει την φωνή του σε πολλούς χαρακτήρες video games, μεταξύ άλλων και στο Saren από το Mass Effect.
Σας θυμίζει κάποιον ο κύριος;
Πόρισμα
Κατά την έξοδό σας από το Grid, θα διακατέχεστε από ένα “παγωμένο” συναίσθημα. Θα συνειδητοποιήσετε πιθανότατα, ότι το Tron σας εξάντλησε. Το εκπληκτικά ατμοσφαιρικό γραφικό του περιβάλλον, μεταφέρει την αίσθηση της ταινίας και σας απορροφά στον κόσμο του Grid, ειδικά αν έχουν περάσει σχετικά λίγα εικοσιτετράωρα από τη στιγμή που βγήκατε από την αίθουσα.  Η αίσθηση αυτή ξεφτίζει έπειτα από λίγο και το μόνο που μένει είναι ένα ταπεινό action game που θα σας κουράσει περισσότερο απ' όσο θα σας διασκεδάσει. Συνιστάται μόνο σε ταγμένους fans των ταινιών και σε όσους έχουν ολοκληρώσει όλους τους υπόλοιπους action τίτλους που κυκλοφορούν στην παρούσα φάση.

Θετικά
-  Όμορφο οπτικά, ακολουθεί το στυλ της ταινίας
- Αρκετά καλό soundtrack
- Ρεαλιστικές ομιλίες χαρακτήρων
- Ποικιλία σε combos

Αρνητικά
- Ορισμένα bugs στην κίνηση και την κάμερα
- “Φτηνή” επέκταση διάρκειας
- Τα οχήματα έχουν απαράδεκτο χειρισμό
- “Ρηχό” και απλοποιημένο gameplay

Βαθμολογία- 6.5

Γραφικά- 7.3
Ήχος- 7.4
Gameplay- 6.8
Σενάριο- 7.4
Αντοχή- 6.4

No comments: