Top Reviews

Tuesday, April 19, 2011

The Sims: Medieval Review

Οι πωλήσεις της σειράς Sims, έχουν χτυπήσει εξωφρενικά νούμερα, εξαιτίας του απλού θέματος που προσεγγίζουν, χωρίς ίχνος βίας ή λοιπών “ακραίων” σκηνών. Το λιτό και απέριττο gameplay των τίτλων της σειράς, έχει κινήσει το ενδιαφέρον μεγάλης μερίδας σκληροπυρηνικών gamers, αλλά έχει ταυτόχρονα προσελκύσει πάρα πολλούς gamers του...ασθενούς φύλου, που έχουν βρει στο franchise κάτι που δεν μπορεί να τους προσφέρει κανένα άλλο είδος παιχνιδιού.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η κυκλοφορία τριών αυτόνομων τίτλων και αμέτρητων expansions, που ανήγαγαν το όνομα Sims στην κότα με τα χρυσά αυγά για την EA. Ο τέταρτος τίτλος των Sims έρχεται να προσφέρει μια τελείως διαφορετική προσέγγιση, μεταφέροντας τις δραστηριότητες σας στα μεσαιωνικά χρόνια και όχι στην σύγχρονη εποχή, όπως οι προηγούμενοι τρεις τίτλοι. Είναι όμως αυτή η νέα οπτική αρκετή για να σας  ανανεώσει το ενδιαφέρον ή είναι απλά μια πινελιά σε έναν ήδη κορεσμένο τίτλο;

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας Sim...
...που δεν γεννήθηκε όμως στην σύγχρονη εποχή, αλλά μερικούς αιώνες πριν, κατά τα σκοτεινά μεσαιωνικά χρόνια. Αυτή η προσέγγιση φυσικά δεν πραγματοποιείται με βάση μόνο τον ιστορικό ρεαλισμό, αλλά γίνεται σε συνδυασμό με στοιχεία φαντασίας. Ξεχάστε λοιπόν κάθε είδους πολυτέλεια, όπως υπολογιστές και αυτοκίνητα, αλλά και υποχρεώσεις του τύπου “πρέπει να πάμε στη δουλειά”, καθώς στην εποχή των ιπποτών και των δράκων σημασία έχουν τελείως διαφορετικά πράγματα.

Αυτή τη φορά το ίδιο το παιχνίδι αποφεύγει να σας ταυτίσει με τον εκάστοτε Sim που θα δημιουργήσετε, δίνοντάς σας τον ρόλο ενός ανώτερου παρατηρητή με την επωνυμία The Watcher. Αυτό δεν αλλάζει κάτι στον χειρισμό των χαριτωμένων Sims, απλά η δομή του παιχνιδιού είναι τέτοια που δεν επικεντρώνεται σε έναν μόνο ήρωα, αλλά κατανέμεται σε πολλούς χαρακτήρες που απαρτίζουν το βασίλειό σας, που με την σειρά του παίζει επίσης πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη της δράσης.

Μια γλυκιά προσέγγιση, πάντα πιάνει στις δεσποσύνες...

Ξεκινώντας φτιάχνετε τον πρώτο σας Sim, που θα είναι και ο άρχοντας/βασιλιάς του Kingdom σας. Το τελευταίο έχει αντικαταστήσει υπό μια έννοια το Neighborhood των παλαιότερων τίτλων.  Το πρώτο που θα σας κάνει εντύπωση είναι η δομή του παιχνιδιού που περιστρέφεται γύρω από τις φιλοδοξίες (Ambitions) των Sims σας, με quests και xp, αλλά και μπόλικα Achievements. Μπερδευτήκατε; Η αλήθεια είναι ότι το gameplay έχει αρκετά επιμέρους στοιχεία που το καθιστούν πολύ πιο σύνθετο απ' όσο θα περίμενε κάποιος, αλλά όχι απαραίτητα δύσκολο στην κατανόηση. Ας δούμε πιο αναλυτικά τα στοιχεία αυτά.

Φιλόδοξο...RPG;
Στο κεντρικό μενού θα αντικρίσετε μια σωρεία κλειδωμένων Ambitions, με μόνο ένα να είναι διαθέσιμο αρχικά. Τα Ambitions έχουν τον ρόλο διαφορετικών Campaigns σε ελεύθερη μετάφραση. Απαρτίζονται από επιμέρους επίπεδα τα οποία καλείστε να ολοκληρώσετε και σας παρέχουν μια σειρά από διαφορετικά quests. Επιλέγοντας ένα Ambition φτιάχνετε τον πρώτο σας Sim, τον τοποθετείτε στο Kingdom και αναλαμβάνετε το αρχικό quest, έπειτα φυσικά από το προκαθορισμένο Tutorial quest. Τα υπόλοιπα Ambitions είναι κλειδωμένα μέχρι να εκπληρώσετε ένα από τα προηγούμενα στο επιθυμητό επίπεδο. Όταν γίνει αυτό, ανοίγουν αλυσιδωτά τα επόμενα Ambitions και μπορείτε να ξεκινήσετε ένα καινούργιο Kingdom με νέους Sims. Αν φτάσετε στο ανώτερο σημείο ενός Ambition, ολοκληρώνοντας όλα τα quests και τα επίπεδα, θα εμφανιστεί το Brave New World quest σύμφωνα με το οποίο μπορείτε να μεταφέρετε έναν Sim σε ένα άλλο Ambition ως μονάρχη.

Στην διαδικασία της δημιουργίας χαρακτήρα, δώστε ιδιαίτερη έμφαση στα traits που θα επιλέξετε, διότι αποδεικνύονται καθοριστικά για τη συνέχεια, αφού κρίνουν τον τρόπο με τον οποίο παραμένει ευχαριστημένος ο Sim σας. Αν επιλέξετε το Drunkard trait, πρέπει συχνά πυκνά να ποτίζετε με αλκοόλ τον ήρωά σας, ενώ ένας Friendly Sim εμφανίζει περισσότερες επιλογές στις κοινωνικές του συναναστροφές. Χαρακτηριστική του χιούμορ που διέπει το Sims: Medieval, είναι η επιπλέον επιλογή που εμφανίζεται αν επιλέξετε το Evil trait, που πέρα από Sleep, η ήρωάς σας μπορεί να πέσει σε ένα Evil Slumber.

Ας ταΐσουμε το τερατάκι, πριν μας φάει ζωντανούς

Τα quests δεν είναι τίποτε άλλο από μια αφηγηματική δικλείδα που χρησιμοποιεί πολύ πετυχημένα το παιχνίδι για να εμπλουτίσει την δράση. Μέσα από μικρές αφηγηματικές ενότητες, ο ήρωάς σας αποκτάει έναν στόχο, που πρέπει να πετύχει περνώντας από τα επιμέρους κεφάλαιά του. Αυτό καταλήγει περισσότερο να αφαιρεί παρά να προσθέτει στο gameplay. Ίσως να μην έχει εφαρμοστεί όπως αρχικά επιθυμούσαν οι σχεδιαστές ή χειρότερα να κατακρεουργήθηκε εν όψει των ούτως ή άλλως επερχόμενων Expansions.

Το πρόβλημα είναι ότι η εξέλιξη του παιχνιδιού περιστρέφεται σε έναν μεγάλο βαθμό γύρω από τα quests, παρασύροντάς σας στην εκτέλεσή τους, αφαιρώντας αρκετή από την ελευθερία των προηγούμενων τίτλων. Οι προσθήκες του Sims 3  σας έθεταν κάποιους στόχους, ενώ στην περίπτωση του Sims: Medieval φαίνεται περισσότερο να καθοδηγούν τον τρόπο παιχνιδιού σας. Τα λεφτά παλαιότερα είχαν κάποιο νόημα και συνδυάζονταν με τους στόχους που έθεταν οι ήρωες σας, υποκινώντας σας σε μακροχρόνια μεγαλεπήβολα σχέδια, όπως εύρεση εργασίας, χτίσιμο ενός ευρύχωρου σπιτιού και δημιουργία οικογένειας. Αυτή τη φορά τα υλικά και κοινωνικά αγαθά έχουν μικρότερη αξία και δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα στην εκτέλεση κάποιων βραχυπρόθεσμων ενεργειών που τίθενται από το εκάστοτε quest. 

Η ποικιλία των αποστολών που θα αναλάβετε είναι μεγάλη και χαρακτηρίζεται περισσότερο από χιουμοριστικά γεγονότα, που τις περισσότερες φορές δεν παραπέμπουν καθόλου σε περιπέτεια. Από απλή μεταφορά αντικειμένων, κυνήγι, ψάρεμα και μάχες, μέχρι και  κοινωνικές εκδηλώσεις θα κληθείτε να διοργανώσετε. Οι αποστολές αυτές εμφανίζονται αναλυτικά στο κάτω αριστερό μέρος της οθόνης σας, ενώ συνήθως δεν έχουν κάποιο χρονικό περιορισμό, σε αντίθεση με τα Responsibilities. Αυτά είναι μικρότερες αποστολές που εμφανίζονται και ανανεώνονται σε μια προκαθορισμένη ώρα της ημέρας. Είναι δυο σε αριθμό και αν τις εκτελέσετε σωστά, δίνουν buffs καλής διάθεσης στον Sim σας και επιπλέον xp. Πρέπει παρόλα αυτά να εκπληρωθούν σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για να προσφέρουν τα πλεονεκτήματά τους.

Focus, Daniel...Sim!
Η διάθεση που έχει ο Sim σας, παίζει σημαντικό ρόλο σε οποιαδήποτε ενέργεια εκτελεί και μετριέται σε Focus Points από τον σχετικό δείκτη στο κέντρο του interface. Στα αριστερά και πάνω από το ενεργό quest, βρίσκεται ο δείκτης με την ονομασία Quest Performance και έχει να κάνει αποκλειστικά με την επιτυχία σε ορισμένα βήματα των αποστολών. O ένας δείκτης βέβαια, σχετίζεται με τον άλλο. Αν για παράδειγμα ο χαρακτήρας σας βρεθεί με κακή διάθεση και προσπαθήσει να δώσει μια μάχη για να περάσει στο επόμενο στάδιο της αποστολής, πιθανότατα θα αποτύχει και θα πρέπει να επιστρέψει σε μια άλλη χρονική στιγμή που το Focus Meter του θα είναι σε υψηλότερη κλίμακα.

Βλέπω... Βλέπω Expansions.... Πολλά Expansions!

Κάθε βήμα ενός quest που ολοκληρώνετε σας δίνει μια μικρή ποσότητα xp, ενώ για κάθε quest που φέρετε εις πέρας αποκτάτε Renown και Resources. Με το πρώτο μεγαλώνει η φήμη του Kingdom σας, ενώ με το δεύτερο χτίζετε περισσότερα κτήρια. Μέσω και των δυο αυτών χαρακτηριστικών μπορείτε να φτάσετε στο επόμενο επίπεδο των Ambitions και να ξεκλειδώσετε νέα. Επιπλέον υπάρχουν τέσσερα χαρακτηριστικά του βασιλείου που αυξάνονται όσο προχωράτε, σαν να είναι το ίδιο το βασίλειο σας χαρακτήρας. Αυτά είναι τα Well-being, Security, Culture και Knowledge, που επηρεάζουν τους αντίστοιχους τομείς. Εν ολίγοις, αν έχετε υψηλό Security κυκλοφορούν λιγότεροι ληστές στους δρόμους, ενώ με υψηλό Well-being οι κάτοικοί σας δεν αρρωσταίνουν εύκολα και πάει λέγοντας. 

Multi-Class
Όπως αναφέραμε πιο πάνω ο πρώτος Sim είναι ο βασιλιάς/μονάρχης, ενώ τα υπόλοιπα επαγγέλματα τα ξεκλειδώνετε όταν χτίσετε το σχετικό κτήριο στο οποίο θα ζήσει ένας νέος Sim. Με λίγα λόγια αν χτίσετε την ταβέρνα, μπορείτε να φτιάξετε Τροβαδούρο, ενώ με το Barracks είναι διαθέσιμος ο Knight. Με αυτή τη διαδικασία το gameplay ανανεώνεται και στην πράξη δεν βαριέστε, όσο ανιαρά κι αν είναι τα quests. 

Κάθε επάγγελμα έχει τα δικά του ξεχωριστά χαρακτηριστικά και τα δικά του κοινωνικά πρώτυπα, με επιλογές όμοιες με αυτές των Traits. Ένας Mage μπορεί να ρίξει ξόρκια πάνω σε άλλους Sims, ενώ ένας Γιατρός μπορεί να προσφέρει πρώτες βοήθειες. Επιπλέον αρκετά από τα quests που αναλαμβάνετε μπορούν να εκπληρωθούν από διαφορετικούς Sims. Άπαξ όμως και αποφασίσετε σε ποιον θα το κατανείμετε, η επιλογή σας δεν αναστρέφεται.

Αν σκέφτεστε σαν αυθεντικοί RPGάδες, αμέσως θα αναλογιστείτε ότι μετά από Class, καλό θα ήταν να υπάρχουν και πολλές διαθέσιμες Races. Κάτι τέτοιο δυστυχώς δεν συμβαίνει. Επειδή όμως υπάρχουν ορισμένες αφηγηματικές αναφορές και επειδή η σειρά είναι γνωστή για τον ρυθμό έκδοσης Expansions, μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε τις επόμενες εκδόσεις, που ενδέχεται να φέρουν ονομασίες όπως Sims:Medieval- Greenville Orcs και Sims:Medieval- Rise of the Dwarves.


Θα αδράξω το σπαθί μου
Κάθε quest που αναλαμβάνετε χωρίζεται σε μικρότερες επιμέρους ενέργειες που καλείστε να εκτελέσετε. Για παράδειγμα αναλάβετε ένα quest που έχει ως στόχο το κυνήγι ενός αγριόχοιρου, θα πρέπει πρώτα να διαβάσετε κάποιο βιβλίο σχετικά με τους αγριόχοιρους και να αγοράσετε εξοπλισμό ή να μάθετε από τους χωρικούς την τοποθεσία που κρύβεται το ζώο και ύστερα να κινηθείτε εναντίων του. Σε κάθε περίπτωση στις άκρες της οθόνης σας, εμφανίζεται ένα εικονίδιο που σας οδηγεί απευθείας στον χαρακτήρα ή την τοποθεσία που πρέπει να βρίσκεστε κάθε φορά, γλιτώνοντας σας έτσι πολύτιμο χρόνο.

Είπαμε... Δεν είναι ούτε Dragon Age, ούτε Witcher

Αν ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και πιστεύετε ότι το παιχνίδι κυλάει αργά, όπως για παράδειγμα την ώρα που ο Sim σας κοιμάται, μπορείτε  με τα πλήκτρα 1-4 να αυξήσετε τον ρυθμό του gameplay, ακριβώς όπως και στους προηγούμενους τίτλους. Το κακό είναι πως αν ακολουθείτε αποκλειστικά την καθοδήγηση των quests θα βρεθείτε σύντομα στο “τριπάκι” να κάνετε fast-forward τη δράση παρατηρώντας μόνο τα ενδιαφέροντα σημεία. Το ίδιο το gameplay πρεσβεύει και ενθαρρύνει υπό μια έννοια αυτόν τον τύπο χειρισμού.

Μιας και καταπιαστήκαμε με τον χειρισμό, αξίζει να αναφέρουμε την απλή του σύνθεση μεν, που θέλει όμως εξοικείωση από την άλλη μεριά. Μόλις ολοκληρώσετε τα πρώτα τρία quests θα έχετε μάθει σχεδόν τα πάντα γύρω από την λογική του παιχνιδιού και τα άπειρα ομολογουμένως interactions που προφέρει. Ορισμένες δράσεις βέβαια είναι αποκλειστικές και συμβαίνουν μόνο σε κάποια στάδια αποστολών, αλλά το παιχνίδι φροντίζει να σας πάρει από το χεράκι και να σας δείξει τον δρόμο. Ίσως και να το κάνει παραπάνω από το θεμιτό επίπεδο, μειώνοντας δραματικά την δυσκολία του παιχνιδιού και τα επίπεδα εξερεύνησης.

Μεσαίωνας δίχως μάχες, φαντάζει σαν μακαρονάδα χωρίς κιμά ή έστω χωρίς τυρί... Επομένως το σύστημα μαχών που έχει εισαχθεί στο gameplay κρίνεται απαραίτητο, αν και καταντάει λίγο ανιαρό. Μην περιμένετε τιτανομαχίες και χώματα βαμμένα κόκκινα. Οποιοσδήποτε διαπληκτισμός με πλάσμα ή ζώο γίνεται στην αφάνεια, αφού οι σχεδιαστές αποφάσισαν να περιοριστούν σε απλή αφήγηση των γεγονότων παρά σε οπτική απόλαυση. Η μάχες με άλλους Sims περιορίζονται σε Duels, που από το αποτέλεσμά τους κρίνεται η αντοχή και η διάθεση των Sims σας, παρά η ίδια τους η ζωή. Υπάρχουν επιλογές που βελτιώνουν την στρατηγική των ξιφομαχιών, όπως η στάση που θα διατηρεί ο ήρωας ή ορισμένα ειδικά χτυπήματα, αλλά μην περιμένετε κάτι σε Dragon Age.

Το σύστημα οπτικής του παιχνιδιού έχει τα ζητηματάκια του. Στο Kingdom Mode η κάμερα βρίσκεται “καρφωμένη” σε μα θέση και περιστρέφεται γύρω από τον άξονά της. Από την άλλη στο Live Mode βρίσκεται σε πλήρη ελευθερία, ενώ μπορείτε να κάνετε όποια κίνηση επιθυμείτε και με το πληκτρολόγιο, πέρα από το mouse. Στους ανοιχτούς χώρους θα σας κουράσει αρκετά η διαδικασία zoom-in/out που εκτελείται σχετικά αργά. Σε περιπτώσεις βέβαια που κάνετε maximum zoom-in, θα εκνευριστείτε ουκ ολίγες φορές από τα χοροπηδητά της κάμερας όταν αυτή “χτυπάει”πάνω σε κάποιο αντικείμενο του περιβάλλοντος, όπως δέντρα ή γκρεμούς. Καλύτερα λοιπόν να αποφύγετε τέτοιες κινήσεις.

Με δεξί κλικ σε μια τοποθεσία από οποιαδήποτε οπτική, μεταφέρεστε σε πιο κοντινή απόσταση, κάτι που συνιστάται, συγκριτικά με τις παραπάνω εκδοχές. Από την άλλη στους κλειστούς χώρους, όπως τους πύργους ή τα κάστρα, η κάμερα τοποθετείται αποκλειστικά στη μια μεριά του κτηρίου, εκτελώντας  περιμετρική κίνηση που καλύπτει 90 μοίρες γωνία περίπου. Με λίγα λόγια δεν σας επιτρέπεται πλήρης ελευθερία, όπως στους προηγούμενους τίτλους.

Κάπως έτσι μοιάζει το κάστρο σας από μακριά

Όλες οι παραπάνω δυσκολίες καταρρίπτονται από το ίδιο το interface που προσφέρει μερικά απλά εργαλεία, όσον αφορά την μετακίνησή σας στους χώρους του βασιλείου σας. Στο κάτω αριστερό μέρος υπάρχουν τρία χρησιμότατα πλήκτρα. Με το πρώτο η κάμερα ακολουθεί διαρκώς τον Sim σας, με το δεύτερο βλέπετε... αφ' υψηλού το βασίλειό σας, καθώς η κάμερα τοποθετείται ψηλά και μακριά (Watcher View), ενώ με το τρίτο μεταφέρεστε σε κάποια από τις αναγραφόμενες τοποθεσίες της λίστας που σας εμφανίζει.

Oh, my fair lady...Listen to my melodies!
Οι διαφορές στην γραφική απόδοση είναι ελάχιστες σε σχέση με το Sims 3. Τα αντικείμενα, οι χώροι και οι φωτοσκιάσεις ακολουθούν το ίδιο στυλ σε επίπεδο ποιότητας, αλλά δεν συμβαίνει και το ίδιο με το σχεδιασμό, που έχει γίνει αρκετά λεπτομερής δουλειά.

Πέρα από τις αλλαγές στο interface, ώστε να ταιριάζει με το μεσαιωνικό setting, εύκολα παρατηρεί κάποιος τις αλλαγές που έχουν υποστεί τα ρούχα, τα έπιπλα, οι εξωτερικοί χώροι και τα κτήρια. Τα πάντα έχουν εμπλουτιστεί με τα ανάλογα αντικείμενα της περιόδου, με κάποια από αυτά να διακατέχονται από έναν χιουμοριστικό τόνο. Ο σχεδιασμός των αντικειμένων είνια ιδιαίτερα λεπτομερής, παρά το χρωματιστό καρτουνίστικο στυλ, τύπου Warcraft. Οι ενδυμασίες έχουν τεράστια ποικιλία και διαφέρουν ανάλογα με το επάγγελμα του χαρακτήρα σας.

Από την άλλη θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι το Sims: Medieval θυμίζει mod του Sims 3, κάτι που αποτελεί μια αρκετά εύστοχη παρατήρηση. Πέρα από τις αλλαγές στο gameplay τα γραφικά δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη καινοτομία, επομένως όσοι έχετε ασχοληθεί με τον προηγούμενο τίτλο και τα expansions του, θα εντοπίσετε μικρές διαφορές στην οθόνη σας. Φυσικά έχουν μεταφερθεί αυτούσια και τα όποια προβλήματα παρουσίαζε η προηγούμενη μηχανή γραφικών. Στις γρήγορες κινήσεις της κάμερας υπάρχουν κάποια αργά φορτώματα των χώρων, ενώ στην παρατήρηση μακρινής απόστασης τα γραφικά γίνονται αισθητά πιο “βαριά” λόγω των πολλών διαφορετικών τρισδιάστατων μοντέλων που συνωστίζονται στην οθόνη σας.

Η μουσική υπόκρουση είναι άκρως ταιριαστή με το ύφος και την εποχή, δημιουργώντας μια χαρούμενη ατμόσφαιρα. Τα θέματα αποδίδονται με όργανα της εποχής και συχνά πυκνά παραπέμπουν σε ταινίες που καταπιάνονται με την συγκεκριμένη περίοδο, όπως το Monty Python and the Holy Grail, δίνοντας ακόμα μια ευχάριστη νότα στο ήδη ανάλαφρο gameplay. Σίγουρα η μουσική αποτελεί το πιο καλοστημένο στοιχείο του παιχνιδιού.

Ποιος είπε ότι τον μεσαίωνα δεν υπήρχε το Πάσχα;

Οι ομιλίες παραμένουν όπως πάντα σε “simlish”, την ακαταλαβίστικη διάλεκτο που μιλάνε σε όλους τους τίτλους οι Sims. Οι διάλογοι θυμίζουν σε ορισμένες φάσεις θεατρικό έργο, τύπου Ρωμαίος και Ιουλιέτα, κάτι που ενισχύεται και από το υποστηρικτικό κείμενο, που περιέχει ατάκες του τύπου “How fare thee” και “Bestow favor”. Το υποστηρικτικό κείμενο της αφήγησης και τα μηνύματα που εμφανίζονται σε ορισμένα γεγονότα είναι αρκετά πλούσια σε περιεχόμενο, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στο χιουμοριστικό τόνο που διακατέχει το παιχνίδι.

Καταληκτική Simoλογία
Το Sims Studio της EA προσπάθησε αυτή τη φορά να συνενώσει κάποια στοιχεία που ίσως να έλειπαν από τη σειρά, μεταφέροντας την ταυτόχρονα σε ένα διαφορετικό setting. Σε καμία περίπτωση τα RP στοιχεία που εμφανίζονται δεν είναι αρκετά για να ικανοποιήσουν έναν  fan του είδους. Το γενικότερο μεσαιωνικό θέμα είναι φρέσκο για τον κόσμο των Sims, παραμένει όμως πολυφορεμένο για κάποιον που ασχολείται με παιχνίδια στρατηγικής ή RPGs. Αν ενδιαφέρεστε για μια πιο ανάλαφρη αντιμετώπιση ενός κόσμου φαντασίας, μπορείτε να του ρίξετε μια ματιά. Αν έχετε κατασπαράξει ώρες από την ζωή σας στα προηγούμενα Sims, αξίζει να το δείτε, αλλά έχοντας κατά νου την πιο δρομολογημένη δράση που προσφέρει, σε σχέση με τους προκατόχους.


Θετικά
- Διαφορετικό από τα προηγούμενα Sims
- Μαγευτική μουσική
- Πληθώρα interactions
- Μπόλικα στοιχεία χαβαλέ


Αρνητικά
- Δύσχρηστη κάμερα
- “Βαριά” γραφικά σε ορισμένα σημεία
- Τα quests περισσότερο περιορίζουν την δράση, παρά την ενισχύουν
- Δεν έχει την μεγάλη αντοχή των προηγούμενων Sims


Βαθμολογία- 7.8
Γραφικά- 7.4
Ήχος- 8.1
Gameplay- 7.7
Σενάριο- 7.6
Αντοχή- 7.5


2 comments:

Zaratoth said...

Βασικά υπάρχουν "races" από την άποψη ότι όταν πας να φτιάξεις χαρακτήρα, υπάρχει η δυνατότητα να του βάλεις μυτερά αυτιά ξωτικού. Ο σιδεράς μου παντρεύτηκε μια ξωτικιά druid. xD

Mumm-Ra the Everliving Reviewer said...

Ναι αλλά dwarves, orcs κλπ. ενώ αναφέρονται στα quests δεν είναι playable. Από την άλλη τα pointy ears σε συνδυασμό με ένα πράσινο δερματάκι θα έκαναναπίστευτο συνδυασμό για orc...!