Top Reviews

Sunday, January 9, 2011

Mass Effect 2 Total Review

Η Bioware, επιστρέφει μόλις λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του επικού Dragon Age: Origins, με την συνέχεια του Mass Effect, ενός τίτλου-σταθμού για την ιστορία των games, όχι ως προς τα γραφικά ή το gameplay, αλλά όσον αφορά την διαδραστική αφήγηση και γενικότερα την κινηματογραφική παρουσίαση μιας ιστορίας μέσα σε ένα παιχνίδι. Πραγματικά οι τίτλοι της Bioware πλέον πρέπει να χρησιμοποιούνται σε σεμινάρια συγγραφέων και σεναριογράφων.

Τα υψηλότατα production values που χαρακτηρίζουν κάθε της εγχείρημα κάνουν τον ανταγωνισμό να μοιάζει με ομάδα αρχάριων low-budget δημιουργών. Το στοίχημα που έχει βάλει η Bioware με το κοινό που την στηρίζει, είναι για το αν θα καταφέρει να ξεπεράσει τον εαυτό της και ορισμένα μικρά λάθη του παρελθόντος (λέγε με Mako ή ασανσέρ) και να μας προσφέρει έναν τίτλο που θα υπερκεράσει το αριστούργημα που ονομάζεται Mass Effect.

Mass έπος
Η ιστορία συνεχίζεται εκεί όπου έμεινε στο τέλος του πρώτου Mass Effect. Ο/Η commander Shepard, συνεχίζει σε μια αποστολή εξολόθρευσης των Geth, με το Normandy SR1, και το ίδιο πλήρωμα. Ένας καινούργιος εχθρός εμφανίζεται από το πουθενά και διαλύει ολοσχερώς το Normandy, αποδεκατίζει το πλήρωμα και αφήνει τον/την  Shepard να πεθάνει στο κρύο κι αφιλόξενο διάστημα, όπου κανένας δεν μπορεί να σε ακούσει να φωνάζεις, όπως λέει η γνωστή ρήση. Μέσα από το Lazarus Project, του οποίου ηγείται μια οργάνωση γνωστή από το πρώτο μέρος με το όνομα Cerberus, ξυπνάτε παίρνοντας την θέση του/της commander Shepard, ανακαλύπτοντας πως έχετε περάσει τα τελευταία δυο χρόνια στα... θυμαράκια με τον Χάρο για παρέα.
Σουρωτήρι το κάνανε το κακόμοιρο το SR1

Μπαίνετε λοιπόν, κατευθείαν στην δράση, αναστημένοι και έτοιμοι να σώσετε για δεύτερη φορά τον Γαλαξία από μια άγνωστη απειλή. Δε θέλω να γράψω περισσότερα, θα χαλάσω το πιο σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού, το story που είναι πραγματικά πολύ καλό. Απλή παρατήρησή μου είναι πάντως, πως δεν είναι τόσο περιεκτικό και ανατρεπτικό όσο του πρώτου παιχνιδιού, φαίνεται αρκετά γραμμικό και η αλήθεια είναι ότι κόβεται πάρα πολύ απότομα. Ένιωσα πραγματικά προδομένος  όταν αντίκρισα τους τίτλους τέλους τόσο νωρίς. Το θέμα είναι πως στην πραγματικότητα μου πήρε περίπου 33 ώρες να το τερματίσω, χωρίς ιδιαίτερη εξερεύνηση (αν προσθέσετε αυτό και τα DLCs ανεβαίνουμε κατά 20 περίπου ώρες), είχε δηλαδή αρκετά μεγαλύτερη διάρκεια από τις 25 ώρες του πρώτου. Μπορεί από την άλλη να με συνεπήρε η ατμόσφαιρα και να μην κατάλαβα πως τέλειωσε τόσο γρήγορα. Δε θυμάμαι να μου έχει ξανασυμβεί αυτό σε παιχνίδι. Ο χρόνος άλλωστε είναι έννοια σχετική, όπως έχει πει και ο θείος Άλμπερτ.

Συνολικά το σενάριο στη δομή του είναι αρκετά απλό και γραμμικό. Εξιστορείται κυρίως η προσπάθεια του/της Shepard να μαζέψει μια ομάδα και να αντιμετωπίσει την απειλή των Collectors. Από εκεί και πέρα το πιο πολυσύνθετο στοιχείο του σεναρίου κρύβεται πίσω από την ανάπτυξη των χαρακτήρων. Κάθε ήρωας έχει την δική του ιστορία και background που επηρεάζει έμμεσα ή άμεσα εσάς, την αποστολή σας και τις επιλογές που καλείστε να κάνετε.

Shepard's back
Στο ζουμί λοιπόν. Ξεκινάτε είτε δημιουργώντας νέο χαρακτήρα, είτε κάνοντας import τον παλιό σας από το πρώτο game. Είναι η πρώτη φορά που ένα παιχνίδι διαβάζει τα saves σας με αυτόν τον τρόπο. Η διαδικασία του import υπήρχε και σε άλλους τίλους τόσο της Bioware, όσο και άλλων developers. Αυτή τη φορά όμως το παιχνίδι δεν εισάγει απλά τα στατιστικά και την εμφάνιση, αλλά και τις επιλογές που πήρατε σε συγκεκριμένα καίρια σημεία του πρώτου παιχνιδιού. Έτσι αν κάποιος από τους συντρόφους σας πέθανε στο πρώτο μέρος, δεν πρόκειται να τον δείτε ζωντανό στο δεύτερο. Το ίδιο ισχύει και για το τρίτο μέρος, οπότε προσοχή στις κινήσεις σας. Αυτή η προσθήκη θα σας προτρέψει να ξαναπαίξετε και τα δυο μέρη, με σκοπό να δείτε όλα τα πιθανά σενάρια ανάλογα με τις επιλογές που θα κάνετε.

Το συγκεκριμένο στοιχείο του import, είναι το κλειδί της επικής αφήγησης, αφού επιτρέπει στον παίχτη να αποκτήσει ένα ιδιαίτερο δέσιμο με τον ήρωα που αυτός δημιούργησε, ακολουθώντας τον στις περιπέτειές του σαν να παρακολουθεί μια ταινία ή σειρά. Πραγματικά μοναδική εμπειρία που δεν μου φαίνεται ότι έχω ξαναζήσει σε παιχνίδι. Συναγωνίζεται άνετα το επίπεδο δεσμού παίχτη-ήρωα που είχε αποτυπωθεί στο πρώτο Knights of the Old Republic, κάτι που κατά βάθος αποτελεί και την ουσία στα σύγχρονα role-playing games.
Μα είναι δυνατόν να επιλέγουν όλοι τον default John Shepard;

Σε κάθε περίπτωση (import ή μη) μπορείτε να κάνετε οποιαδήποτε αλλαγή επιθυμείτε στην εμφάνιση, το class και τα skills του ήρωά σας. Δυστυχώς μετά τον επικείμενο θάνατό σας ξεκινάτε και πάλι από το πρώτο επίπεδο και όχι από αυτό που είχατε φτάσει στο ME1. Κρίμα που συμβαίνει κάτι τέτοιο (ειδικά αν το έχετε παίξει δυο φορές και έχετε φτάσει πάνω από το 60 level) και δεν σας δίνεται η δυνατότητα περαιτέρω εξέλιξης.

Mass gameplay
Ο χειρισμός είναι σαφέστατα πολύ πιο γρήγορος και άμεσος από το πρώτο μέρος. Έχουν διορθωθεί αρκετά κομμάτια, όπως αυτός της αυτόματης κάλυψης που πλέον γίνεται με πάτημα ενός πλήκτρου και όχι από μόνη της. Με το ίδιο πλήκτρο μπορείτε να υπερκεράσετε εμπόδια που βρίσκονται στον δρόμο σας ή να τρέξετε κατά μέτωπο στους αντιπάλους σας. Το σύστημα στόχευσης είναι σαφώς βελτιωμένο και πιο λεπτομερές με πιο εύχρηστο crosshair και με διαφορετικά ammunition για κάθε είδος armor ή shield. Θα βρεθείτε αρκετές φορές να αλλάζετε όπλα εν μέσω της μάχης, ανάλογα με τους αντιπάλους που έχετε, την απόστασή σας από αυτούς και τον αριθμό τους.

Οι εντολές που δέχονται οι σύντροφοί σας είναι αρκετά πιο λιτές, κάτι μάλλον αρνητικό από στρατηγικής άποψης. Από μόνοι τους πάντως συμπεριφέρονται πολύ πιο ορθά και άμεσα συγκριτικά με τον προηγούμενο τίτλο, που ήταν γεμάτοι bugs και κολλήματα. Μπορείτε ακόμα να τους τοποθετήσετε στο πεδίο της μάχης, αλλά δεν έχετε την δυνατότητα να τους δώσετε εντολές κάλυψης, επίθεσης ή υποστήριξης όπως παλαιότερα.
Δίνοντας εντολές στους συντρόφους σας εν ώρα μάχης

Το inventory έχει τακτοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό. Στην ουσία αφαιρέθηκε πλήρως. Τα ατελείωτα  όπλα και πανοπλίες με τα στατιστικά και τα upgrades δεν υπάρχουν πλέον. Ο εξοπλισμός σας χωρίζεται σε κατηγορίες και καθεμία αναβαθμίζεται ξεχωριστά. Τέρμα το ατελείωτο ψάξιμο και η μετατροπή των πλεονασμάτων σε omni-gel. Πριν από κάθε αποστολή επιλέγετε τα απαραίτητα όπλα για κάθε χαρακτήρα και ξεκινάτε. Επιπλέον, ανά πάσα στιγμή ξέρετε κάθε ήρωας τι όπλο μπορεί να κουβαλήσει ανάλογα με την κλάση του, αφού δεν μπορούν όλοι να χειριστούν τα πάντα. Αυτό ίσως να είναι αρνητικό στοιχείο, αφού rpg χωρίς inventory είναι σαν παστίτσιο χωρίς μπεσαμέλ. Από την άλλη χάρηκα ιδιαίτερα όταν συνειδητοποίησα ότι δεν θα βασανιστώ άλλο με το κουραστικό η αλήθεια είναι inventory του πρώτου μέρους. Υπήρχαν σημεία που μου έλειψε η ανακάλυψη νέων όπλων και εξοπλισμού, αλλά η ταχύτητα της δράσης με συνέπαιρνε και ξεχνιόμουν. Απλά αντί να το βελτιώσουν κατά κάποιο τρόπο, αποφάσισαν να το αφαιρέσουν ολοκληρωτικά. Πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι.

Τα minigames που θα κληθείτε να παίξετε αφορούν στο hacking και στο bypass και είναι αρκετά πρωτότυπα. Το hacking είναι μια παραλλαγή του κλασσικού παιχνιδιού με τα ζευγάρια κρυμμένων εικόνων που πρέπει να βρεθούν παράλληλα, μόνο που εδώ οι εικόνες είναι σύμβολα που αποτελούν ένα ηλεκτρονικό κύκλωμα. Στο bypass εμφανίζονται τρεις στήλες με εικόνες κώδικα μέσα στις οποίες υποβόσκει ο βασικός κώδικας που βρίσκεται στο πάνω μέρος της οθόνης. Απλά πρέπει να βρείτε τρεις φορές τον σωστό κώδικα. Ακούγονται απλά, αλλά έχουν κάποια μικρή δυσκολία από ένα σημείο και έπειτα, και σίγουρα είναι πολύ πιο ενδιαφέροντα σαν minigames από αυτά του πρώτου Mass Effect. Σημειώστε επίσης ότι αν αποκτήσετε τα σχετικά skills, και τα δυο minigames γίνονται αισθητά πιο εύκολα στην επίλυσή τους.

Mass RPG?
Οι αποστολές έχουν μεγάλη ποικιλία και συνδυασμούς. Η αναλογία δράσης, διαλόγων και χρήσης των ικανοτήτων του χαρακτήρα σας (hacking κτλ) είναι αρκετά δυναμική. Άλλες αποστολές βασίζονται περισσότερο στην ωμή δράση, ενώ άλλες απαιτούν διπλωματικές λύσεις. Αυτά βέβαια ισχύουν για τις αποστολές του main quest και μερικές από τις δευτερεύουσες. Δυστυχώς οι περισσότερες από τις side-missions είναι για κλάματα. Πολύ μικρές, φτωχές σε περιεχόμενο και ανούσιες. Σε οποιοδήποτε άλλο rpg θα ήταν φαινομενικά πολύ καλές μέχρι μέτριες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως η διαφορά που παρουσιάζουν σε σύγκριση με τις βασικές αποστολές είναι χαοτική. Η μόνη διαφορά που παρουσιάζουν με τα side missions του πρώτου μέρους είναι πως αυτή τη φορά οι χώροι που λαμβάνουν μέρος δεν είναι διαρκώς οι ίδιοι σχεδιαστικά, αλλά διαφοροποιούνται και περιλαμβάνουν και κάνα δυο cutscenes, έτσι για να σπάει η μονοτονία. Τα side missions αποσκοπούν κυρίως στο να σας ενισχύουν σε resources και xp. Μέσω των resources αποκτάτε πρόσβαση σε μεγαλύτερα upgrades του εξοπλισμού και τους σκάφους σας, κάτι που είναι απαραίτητο αν θέλετε να εκτελέσετε με επιτυχία την τελευταία αποστολή.
Grenade Launcher vs, Collector, σημειώσατε ένα...

Το επόμενο αρνητικό είναι ότι στο τέλος κάθε αποστολής εμφανίζεται το Mission Summary, που περιλαμβάνει λεπτομέρειες για τα όσα καταφέρατε ή κερδίσατε. Δυστυχώς το στοιχείο αυτό θυμίζει αρκετά ολοκλήρωση επιπέδου σε κάποιο action game και αφαιρεί από την συνεχόμενη ροή και την απορρόφηση που δημιουργεί ένας rpg τίτλος. Το αστείο είναι ότι στη μετά-Half-Life 2 εποχή ακόμα και τα FPS' έχουν αρχίσει να έχουν αδιάκοπη δράση από ενδιάμεσες briefing screens που κόβουν τον ρυθμό. Παρόλα αυτά βρισκόμαστε μπροστά στο παράδοξο γεγονός της αφαίρεσης αυτού του στοιχείου σε έναν από τους σημαντικότερους τίτλους του RPG genre.

Το leveling-up είναι κατά μια έννοια λίγο πιο λιτό, με μικρότερο αριθμό σε skills και λιγότερα upgrades. Η απλοποίηση αυτή φαίνεται πως έκανε το gameplay πιο άμεσο και τον ρυθμό εξέλιξης της δράσης πιο γρήγορο, αλλά σίγουρα θα αφήσει τους πιο ψαγμένους rp gamers παραπονεμένους. Το καλό είναι ότι τα classes διατηρήθηκαν αυτούσια σε αριθμό και εμπλουτισμένα σε περιεχόμενο.

Αν σας ενδιαφέρει το γενικότερο lore του Mass Effect σύμπαντος, μπορείτε να συμβουλεύεστε ανά πάσα στιγμή το Codex που υπάρχει στο pause menu. Παρότι οι βασικές πληροφορίες μεταφέρθηκαν σχεδόν αυτούσιες από το πρώτο παιχνίδι, υπάρχει και καινούργιο κείμενο που βοηθάει περισσότερο στην κατανόηση και στην ολοκλήρωση της ατμόσφαιρας που επιχείρησαν να στήσουν οι δημιουργοί.

Από πλευράς bugs παρατηρήθηκαν ορισμένα κολλήματα στο cover system, αλλά και στους διαλόγους. Στην δεύτερη περίπτωση το κακό είναι μικρό, αλλά όσον αφορά την μάχη είναι ενοχλητικό να σε καταδιώκουν δυο τεράστια mechs και μια ντoυζίνα husks, ενώ προσπαθείς να απεμπλακείς από την κολλημένη κάλυψή σου στον τοίχο.

Mass Gfx
Τα γραφικά του ME2 είναι απλά εντυπωσιακά. Οι φωτισμοί δεν έχουν προηγούμενο σε video game τουλάχιστον του είδους, προσδίδοντας μια μαγική ατμόσφαιρα, που σε συνδυασμό με το film grain effect και τα εντυπωσιακά πλάνα στα cutscenes, παραπέμπουν σε κινηματογραφικό blockbuster. Αρκετά πιο σκοτεινό από το πρώτο και με περισσότερες λεπτομέρειες στα textures των χαρακτήρων. Οι χώροι είναι πλούσια σχεδιασμένοι με ποικιλία και διαφορετικά περιβάλλοντα. Δεν θα σταματάτε να τραβάτε screenshots. Ειλικρινά δε θυμάμαι να έχω απορροφηθεί σε τέτοιο βαθμό από την ατμόσφαιρα που δημιουργούν τα γραφικά ενός παιχνιδιού από την εποχή του Half-Life 2. Το πιο σημαντικό στοιχείο βέβαια είναι το στυλ που εμπεριέχεται σε οτιδήποτε συναντήσετε. Τα πάντα γύρω σας δε δείχνουν απλά όμορφα ή καλοφτιαγμένα, αλλά cool και λεπτομερή μέχρι αηδίας!
Αν δεν καλύπτεστε επαρκώς, θα βλέπετε συχνά το συγκεκριμένο γραφικό πλαίσιο

Φυσικά υπάρχουν και ορισμένα κολλήματα, όπως περίεργα bugs σε animations των χαρακτήρων. Ειδικά σε ορισμένες εκφράσεις τους ή επαφές με άλλους χαρακτήρες και αντικείμενα υπάρχουν αρκετά glitches και σπασίματα, αλλά δεν στέκονται ικανά να υποσκελίσουν το κατά τα άλλα εκπληκτικό αποτέλεσμα. Σε αντίθεση με το πρώτο παιχνίδι, θα ψάξετε αρκετά για να βρείτε κάποια γραφική ατασθαλία που θα εμποδίσει το gameplay.

Τα textures και οι επιφάνειες παρουσιάζουν πρωτοφανή λεπτομέρεια, ενώ τα bloom effects και οι γυαλάδες απογειώνουν την οπτική πανδαισία που ξετυλίγεται στην οθόνη σας. Τα animations των εχθρών, αλλά και των συμμάχων σας είναι τόσο ρεαλιστικά που νομίζετε ότι βλέπετε πραγματικούς ηθοποιούς. Τα cutscenes είναι φτιαγμένα με τη μηχανή γραφικών του παιχνιδιού -όπως μας έχει συνηθίσει η Bioware- και ενώ σε άλλους τίτλους αυτό το στοιχείο καταλήγει να είναι αρνητικό ορισμένες φορές, στη συγκεκριμένη περίπτωση όχι μόνο είναι θετικό, αλλά εθίζει απόλυτα αφού δε νιώθετε ούτε στιγμή ότι αφήνετε τον κόσμο του παιχνιδιού.

Η απόδοση των γραφικών είναι μόνο ένα μέρος του εικαστικού κομματιού. Ο αρχικός σχεδιασμός των επιπέδων, των όπλων και των χαρακτήρων είναι ίδιας ή και μεγαλύτερης βαρύτητας από την τελική τους ποιότητα. Οι πανοπλίες, τα όπλα, οι εσωτερικοί χώροι, τα διαστημόπλοια και κυρίως τα εξωγήινα species είναι φανταστικά σχεδιασμένα. Η πινελιά της Bioware και η προσοχή στη λεπτομέρεια φαίνεται σε κάθε γωνιά. Πραγματικά αξίζουν πολλά μπράβο σε ολόκληρο το σχεδιαστικό team της εταιρίας που αν συνεχίσει με αυτούς τους ρυθμούς, σε λίγο καιρό θα αποτελεί το κορυφαίο της αγοράς χωρίς την παραμικρή υπερβολή.

Mass OST
Για μια ακόμη φορά ο Jack Wall θα μαγέψει τα αυτιά σας. Δεν είναι τυχαίο πως ακόμα και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές στα ηχεία παίζει το soundtrack του παιχνιδιού. Υψηλής ποιότητας -και ευκρίνειας- μουσική που δένει απόλυτα με το setting, δίνει επικό χαρακτήρα στον τίτλο και δένει απόλυτα με τους ήχους του πρώτου τίτλου.
Μεγάλο, αηδιαστικό έντομο...ψόφα!

Στο voice acting συναντάμε τις ίδιες φωνές για τους πρωταγωνιστές. Από εκεί και πέρα ο Martin Sheen δίνει φωνή στον Illusive Man, σε μια απόλυτα ταιριαστή ερμηνεία, ενώ ο Seth “Chris Griffin” Green παίρνει τον ρόλο του Joker για δεύτερη φορά. Από το Battlestar Galactica ο Michael Hogan και η Tricia Helfer παίζουν τους Captain Bailey και τη φωνή του Normandy αντίστοιχα. Η λίστα δεν έχει τελειωμό και στα τελικά credits θα μείνετε με το στόμα ανοιχτό από το μέγεθος της παραγωγής. Ενδεικτικά αναφέρω τους Adam Baldwin, Carrie-Anne Moss και Keith David. Όπως αντιλαμβάνεστε το αποτέλεσμα είναι άκρως επαγγελματικό.

Τα ηχητικά εφέ ολοκληρώνουν το χολιγουντιανό αποτέλεσμα, με ήχους που καλύπτουν ένα τεράστιο φάσμα. Από το περιβάλλον και τις εκρήξεις, μέχρι τα όπλα και τα διαστημόπλοια, το καθετί έχει το δικό του ηχητικό αποτύπωμα που  το χαρακτηρίζει. Θα γνωρίζετε τι σας πλησιάζει και μόνο από τον θόρυβο που κάνει, ενώ όταν κοντά σας σκάει κάποιου είδους flash ή frag grenade, το εφέ του βουητού θα σας ενοχλεί. Απόλυτα ρεαλιστικοί ήχοι με τεράστια ποικιλία, ένδειξη πλέον ότι έχουν πέσει αρκετά λεφτά στην παραγωγή και το σχεδιασμό, μιας και ο τομέας αποτελεί προνόμιο των μεγάλων εταιριών.

Mass DLC
Αυτή η ενότητα είναι ένας από τους λόγους που καθυστέρησα να γράψω το παρόν review, ενώ είχα τερματίσει το παιχνίδι σχεδόν μόλις κυκλοφόρησε. Τα κύρια διαθέσιμα DLCs για το Mass Effect 2 είναι τα εξής: Zaeed- The Price of Revenge, Kasumi- Stolen Memory, Overlord και Shadow Broker. Τα υπόλοιπα που κυκλοφορούν είναι κυρίως πακέτα με weapons και armor, γι αυτό δεν τα αναφέρω εδώ. Τα πρώτα δυο DLCs έχουν μεγαλύτερη αξία μόνο αν δεν έχετε ολοκληρώσει το παιχνίδι ή α το παίζετε δεύτερη φορά, αφού προσθέτουν μονάχα δυο χαρακτήρες με υποτυπώδεις αποστολές που δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη αξία. Σαν σύμμαχοι παρόλα αυτά ο Zaeed και η Kasumi είναι αρκετά χρήσιμοι σε αρκετές κύριες αποστολές.
Από τις πιο δύσκολες αποφάσεις που πρέπει να πάρετε, στο Overlord DLC

Στα DLCs χρησιμοποιείται και το Freewalker pack που διατίθεται δωρεάν και περιλαμβάνει το Hammerhead, το όχημα του ME 2 που αντικατέστησε το Mako. Αρκετά πιο εύχρηστο και άμεσο από το εκνευριστικό ορισμένες φορές, όχημα του πρώτου τίτλου, το Hammerhead χρησιμοποιείται για reckon missions, ενώ μπορεί να φανεί αρκετά χρήσιμο και σε καταστάσεις μάχης. Οι αποστολές που το περιλαμβάνουν βέβαια τείνουν να μοιάσουν με αυτές του Mako, απλέ έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον λόγω ποικιλίας.

Από εκεί και πέρα στο Overlord θα κληθείτε να σταματήσετε ένα AI που έχει αναλάβει τον έλεγχο ενός σταθμού και έχει δημιουργήσει πανικό. Είναι αρκετά μέτριο σε επίπεδο gameplay, αλλά έχει μερικά από τα πιο όμορφα cutscenes, διαλόγους και διλήμματα που θα βρείτε στο παιχνίδι. Το Shadow Broker είναι το μεγαλύτερο σε διάρκεια, με μέσο όρο gameplay τις δυο ώρες, την στιγμή που κάθε DLC ξεχωριστά ολοκληρώνεται σε μόλις μια. Η δυσκολία της αποστολής είναι επίσης αυξημένη, κάτι που σχετίζεται και με την σημασία της σε σεναριακό επίπεδο, αφού στην ουσία ανακαλύπτετε το κρησφύγετο του περιβόητου Shadow Broker. Η αποστολή χωρίζετια σε δυο μέρη και έχει αρκετά δυνατές μάχες, πολλές νέες τοποθεσίες και πάρα πολύ σημαντικές πληροφορίες για το Codex σας.

Mass Collector's Edition
Η συλλεκτική έκδοση (ή η έκδοση των Collectors – inside joke ?) περιέχει αρκετά καλούδια για τον επίδοξο fan της σειράς. Καταρχήν το παιχνίδι προσφέρεται σε ένα μεταλλικό dvd case μαζί με ένα Bonus Behind the Scenes disc. Κατά δεύτερον θα βρείτε δυο έντυπα: το πρώτο είναι ένα Artbook με concept art του παιχνιδιού και το δεύτερο είναι ένα comic, το πρώτο της σειράς Redemption που κυκλοφορεί ήδη. Τέλος, με την έξυπνα τοποθετημένη στη συσκευασία Cerberus Network card, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε έξτρα περιεχόμενο εξοπλισμού και DLC.
Εικόνα απλά για... background στο desktop

Mass Αποτέλεσμα
Οι high-budget τίτλοι είναι ένα μέρος της βιομηχανίας που πάντα αντιμετωπίζω με καχυποψία, μέχρι να αποδείξουν τουλάχιστον την αξία τους. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε ακούσει για κεράσια και το καλάθι τελικά δεν ήταν μόνο άδειο, αλλά είχε τρύπιο πάτο. Μόλις ολοκλήρωσα το Mass Effect 2, ένιωσα σαστισμένος, καθώς δεν περίμενα να τελειώσει τόσο σύντομα. Στην συνέχεια ανακάλυψα τον βαθμό στον οποίο με είχε συνεπάρει το παιχνίδι, που ολοκλήρωσα σε πέντε μέρες το βασικό quest και όλα τα δευτερεύοντα, χωρίς να ασχοληθώ ουσιαστικά με κανέναν άλλο τίτλο, κάτι αδιανόητο για τα δεδομένα μου.

Δεν έχει το μέγεθος του Oblivion ή του Dragon Age σε επίπεδο ωρών gameplay, αλλά μπορεί να κάνει τον χρόνο να εξαφανιστεί χωρίς να το πάρετε είδηση. Θα νιώσετε άπειρες φορές ότι παρακολουθείτε κάποια ταινία της οποίας επιθυμείτε να μάθετε τη συνέχεια. Είναι ένα ναρκωτικό τρενάκι λούνα παρκ: ανεβαίνεις και αν δεν τελειώσει δεν μπορείς να κατέβεις, κι ακόμα και αν τελειώσει θες ακόμα μια βόλτα. Αν σας άρεσε το πρώτο Mass Effect, αυτό θα σας ξετρελάνει. Αν έχετε λιώσει τα KotoR από τρεις φορές το καθένα, μόλις βρήκατε το μάστορά σας. Αν δεν έχετε ξαναπαίξει ποτέ RPG, αυτή είναι η καλύτερη ευκαιρία να το κάνετε. Προφανώς υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, αλλά δε νομίζω ότι έχει κυκλοφορήσει ποτέ παιχνίδι που να μην συμβαίνει κάτι τέτοιο. Κανένα game δεν είναι άριστο. Απλά το Mass Effect 2 φτάνει πάρα πολύ κοντά σε αυτό το σημείο.

Θετικά
-  Εκπληκτικά γραφικά
- Διορθώσεις στο gameplay
- Import του χαρακτήρα σας από το ME1
- Τα cutscenes εκτοξεύουν το immersion στα ύψη

Αρνητικά
- Τελειώνει γρήγορα
- Ορισμένα bugs στην κίνηση και το cover
- Μειωμένα RP στοιχεία (inventory, skills, κτλ.)

Βαθμολογία- 9.7
Γραφικά- 9.6
Ήχος- 9.0
Gameplay- 9.2
Σενάριο- 9.3
Αντοχή- 9.1

No comments: